مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان بر لزوم چاره‌اندیشی برای جبران خسارت‌های سرما‌زدگی محصولات کشاورزان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیر کل جهاد کشاورزی زنجان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به سرمای دو روزه در پنجم و ششم اردیبهشت ماه گفت : بر اساس بررسی‌ها این سرما در ماه دوم فصل بهار طی 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

نهاوندی‌پور با اشاره به اینکه خسارت زلزله ورزقان حدود 100 میلیارد تومان اعلام شده است، افزود: جمع‌بندی اولیه  حاكي از آن است که سرما پنج برابر این حادثه به محصولات کشاورزی استان زنجان خسارت وارد کرده است.

وی برآورد اولیه میزان خسارت‌ها را در روزهای نخست سرمازدگی در حدود 470 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: بررسی دقیق خسارت‌ها با مراجعه به کشاورزان ادامه دارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان ،با اشاره به اینکه میوه‌های هسته‌دار در سرمای دو روزه اردیبهشت ماه خسارت عمده دیده‌اند،تصريح کرد: باغ‌های زردآلو، شلیل، هلو، آلو و زردآلو جزو محصولاتی هستند که خسارت صددرصدی به آنها وارد شده است.

نهاوندی پور با اشاره به اينكه 116 هزار هکتار از باغ‌های انگور استان خسارت 60 تا 80 درصدی را متحمل شده است ادامه داد: 6 هزار هکتار باغ‌های سیب و گلابی استان زنجان در سرمای پنج درجه زیر صفر روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه خسارت 80 درصدی را متحمل شده‌اند.

وي  گردو و بادام را از  دیگر محصولاتی اعلام کرد که در سرمای اردیبهشت ماه به صورت صددرصد آسیب دیده است .

نهاوندي پور از وارد شدن خسارت به محصولات جالیزی استان زنجان خبر داد و خاطر نشان  كرد: 163 هزار هکتار از محصولات زراعی استان خسارت 15 تا 20 درصدی را متحمل شده‌اند./س


 

برچسب ها: خسارت ، سرما زدگی ، باغی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.