محمدحسین موسی زاده، در نخستین همایش ملی گز در شهركرد افزود: برای تقویت تكنولوژی و فناوری داخلی، راه اندازی خوشههای فناوری با هدف افزایش ظرفیتهای موجود در شهرهای كشور ضروری است.
وی، از تبلیغات و بازاریابی برای عرصه توسعه بازار تجارت به عنوان نیاز ضروری یاد كرد و اظهار داشت: تبلیغات، بازاریابی و برندسازی، محصولات تولیدی را با هویت می كند.
موسوی زاده تصریح کرد: فعال كردن خوشه های صنعتی در استان های كشور به برگزاری دوره های كوتاه مدت و مقطع دار و ارائه آموزش ها به فعالان صنایع نیاز دارد.
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علمی كاربردی كشور گفت: هدف از راه اندازی این رشته ها، تدوین دانش های بومی در استان ها است كه به عنوان مثال در استان چهارمحال و بختیاری، رشته تولید گز و محصولات شیرینی در مقطه كاردانی و مدیریت صنایع غذایی در مقطع كارشناسی ارشد راه اندازی می شود.
وی اظهار داشت: در صورت تعامل و همكاری مسئولان استانی، مركز علمی كاربردی خوشه گز مهرماه در بخش بلداجی از توابع استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی می شود.
موسوی زاده افزود: در تهیه گز، صنایع جانبی بسته بندی، چاپ، نگهداری و خوشه های فناوری ماشین آلات و كشاورزی نیز باید در كنار این مركز آموزشی فعال شود. /س