رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: انتخابات انجمن پزشکان عمومی باید مجدد برگزار شود زیرا عدم حضور نماینده علوم پزشکی در این انتخابات باعث ابطال آن است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد هادی ایمانیه ظهر دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سئوالات خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت پزشکان عمومی و پزشک خانواده تاکید کرد: در مرحله اول انجمن پزشکان عمومی باید انتخابات خود را به طور مجدد برگزار کند زیرا عدم حضور نماینده علوم پزشکی در این انتخابات باعث ابطال آن است.

وی تصریح کرد: قرار نیست فعالیت غیر قانونی را تایید کنیم و از طرفی دیگر منتخب گروهی از افراد نباید باعث ایجاد اختلال برای مردم شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه هیچکدام از پزشکان خانواده در شیراز حق دریافت فرانشیز ندارند یادآور شد: قوانین پزشک خانواده مشخص است و هیچ پزشک خانواده حق دریافت فرانشیز ندارد.

فرهنگ درمان مردم تغییر کند

ایمانیه در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، در خصوص بروز مشکلات برای درمان مردم تاکید کرد: تمامی تلاش خود را انجام دادیم تا شهر شیراز به عنوان پیشگام در بحث پزشک خانواده بتواند بهترین خدمات را به مردم ارایه کند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحثی که باید مد نظر قرار داده شود فرهنگ درمانی مردم است که این فرهنگ را نمی توانیم با یک بخشنامه تغییر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: زمانیکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همراه تعدادی دیگر از دانشگاه ها برای پیشگام شدن در اجرای طرح پزشک خانواده اعلام آمادگی کرد یکسری زیر ساخت ها را مهیا داشتیم اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که نمی شود یک طرح را نگه داشت تا تمامی امکانات و زمینه ها فراهم شود.

ایمانیه افزود: نیروی انسانی و سخت افزار از جمله موارد مورد نیاز برای اجرایی شدن این طرح بود که خوشبختانه تا حد زیادی این موارد در استان مهیا است و مابقی نیز در حال فراهم شدن است تا جاییکه در بخش نیروی انسانی گروه زیادی از پزشکان مشغول به کار هستند اما باز هم کمبود 300 پزشک را داریم.

وی تاکید کرد: یکی از نگرانی های مردم مراجعه مستقیم به متخصص است که البته باید برای رفع این نگرانی ها فرهنگسازی شود اما تاکنون نیز مشکل خاصی وجود نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت شکایت از پزشکان عمومی نسبت به گذشته کمتر شده که این وضعیت نشان از رضایت مردم از طرح پزشک خانواده است.

ایمانیه ادامه داد: در شرایط که نرخ همه چیز در کشور ما هر روز روبه افزایش است پزشک خانواده شرایطی را میها کرده که بحث درمان به راحتی انجام شود.

مشکلات سیاسی را به علم لنکرانی نچسبانید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، در خصوص بروز شایعاتی از عدم استاد تمام بودن کامران باقری لنکرانی، گفت: اگر کسی مشکل سیاسی دارد نباید به علم لنکرانی شک کند.

وی تصریح کرد: مشکلات سیاسی خودشان را به علم لنکرانی نجسبانند زیرا خیلی از بزرگان هستند که علم لنکرانی را تایید می کنند.

ایمانیه یادآور شد: من و لنکرانی در یک زمان استاد تمامی خود را دریافت کردیم که خوشبختانه دریافت این مدرک قبل از ریاست من و وزارت لنکرانی بود./ک

برچسب ها: انتخابات ، انجمن ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.