نخستین دوره آموزشی مفاهیم اولیه خدمات رگولاتوری فناوری اطلاعات با حضور جمعی از کارشناسان حوزه های مختلف و مرتبط در سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سال گذشته و بر اساس ماموریت های مندرج در اساسنامه سازمان در خصوص تنظیم مقررات و صدور پروانه و مجوز در حوزه خدمات فناوری اطلاعات معاونت سیاستگذاری و اعتباری بخش IT در سازمان ایجاد شد.
بنابر این گزارش، در این خصوص و از آنجایی که مباحث مربوط به رگولاتوری در حوزه فناوری اطلاعات از سابقه و قدمت زیادی برخوردار نمی باشد نخستین دوره توجیهی تحت عنوان مفاهیم اولیه خدمات رگولاتوری فناوری اطلاعات از سوی این معاونت برگزار شد.
این گزارش حاکیست، مفاهیم اولیه نظیر تعریف رگولاتوری و تاریخچه آن، نقش و روند رگولاتوری در جهان کارکردهای عمومی و خاص رگولاتور فناوری اطلاعات از جمله موضوعات مطرح شده در این دوره آموزشی محسوب می شود. 
این گزارش می افزاید، از مباحثی که در این دوره از سوی کارشناسان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت می توان به نتایج تجربیات حاصله از تنظیم مقررات در حوزه ارتباطات و مفاهیمی نظیر انواع انحصار و مطالب آن، اهداف و انواع رگولاتور دلایل ایجاد نهادهای رگولاتوری، آزاد سازی و خصوصی سازی اهداف و انواع صدور پروانه و روش های صدور آن سمپوزیوم جهانی رگولاتورها و وظایف عمده رگولاتورها اشاره کرد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار