جشنواره تئاتر دانشگاهی نشان داده است که یکی از مهمترین و مناسبترین مکان ها برای نمایان ساختن توان دانشجویان و ورود آنها به تئاتر حرفه ای کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازستادخبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، امینی با این توضیح که در بیشتردوره های تئاتر دانشگاهی در شکل های مختلف هنری و یا به عنوان مسوول حضور داشتم، گفت: این جریان توسط جهاد دانشگاهی آغاز شد و سال های اخیر وزارت علوم ادامه دهنده این حرکت است.
عضو هیات داوران مرحله اول بخش پایان نامه های برتر با بیان این که جشنواره تئاتر دانشگاهی توانسته است افراد دانشگاهی را به بدنه تئاتر اضافه کند، اظهار داشت: عبدالحی شماسی، علیرضا نادری، کورش نریمانی، مهرداد رایانی مخصوص ودیگران و امروزه محمد مساوات جزو نام هایی هستند که از دل جشنواره تئاتر دانشگاهی بیرون آمدند و در عرصه هنر تئاتر با استقبال مخاطب روبرو شدند.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: جشنواره تئاتر دانشگاهی نشان داده است که یکی از مهمترین و مناسبترین مکان ها برای نمایان ساختن توان دانشگاهیان و ورود آن ها  به تئاتر مرسوم کشور است.  
وی با این توضیح که جشنواره تئاتر دانشگاهی در حال پیشرفت است، تصریح کرد: رشد فعالیت دانشجویان مشهود است حتی ارتباط  و استقبال در عرصه بین المللی و اجرای نمایش در خارج از کشور بیشتر شده است. این حرکت به روند رشد تئاتر دانشگاهی و همچنین تئاتر کشور کمک می کند.  
این نوینده و کارگردان تئاتر تصریح کرد: مرکز هنرهای نمایشی و دانشگاه های دولتی و آزاد می توانند در این حرکت سازنده سهم و دین خود را با ایجاد شرایط مناسب و در اختیار گذاشتن سالن به دانشجویان ادا کنند،  
امینی اضافه کرد: امیدوارم، جشنواره فعال بین المللی تئاتر دانشگاهی در شانزدهمین دوره خود با شکوه تر از قبل برپا شود.
شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران در 13 بخش تخصصی در اردیبهشت ماه 92 برگزار می شود./ص
برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، دانشگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار