اخیرا دانشمندان با استفاده از تکنولوژی ساخت و معماری 22 نانو‌ متری به تولید پردازه‌های فوق کم مصرف دست پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران اینتل‌ موفق به تولید نسل جدیدی از پردازه‌ها گردیده است که با در نظر گرفتن سایز مقطعی و مصرف انرژی بسیار کم آن از کارایی بسیار بالایی در پردازش برخوردار است.

لذا از آن در کامپیوتر‌های رومیزی، تبلت‌ و همچنین اسمارت‌ فون‌ها هم می توان استفاده کرد.

این نسل از پردازنده که به تازگی تولید گردیده، Haswell نامگذاری شده است که بعد از خانواده پردازنده‌های Lvy Bridge به طور کامل معماری ساخت آن تغییر کرده است و همچنین به نسبت کارایی بسیار بالا مصرف انرژی بقدری در آن کاهش پیدا کرده است که در تبلت‌های سطح بالا استفاده خواهد شد و سرعت بالایی با خود به دنیای کامپیوتر و حتی دنیای سرگرمی دیجیتال وارد خواهد کرد.

لذا دارای واحد پردازش گرافیکی‌ در بدنه پردازنده می‌باشد که به گفته اینتل‌ بسیار قوی‌تر از نسل‌های گذشته می‌باشد.

از جمله قابلیت‌های این پردازنده قدرتمند هماهنگی بسیار بالا با حافظه موقت سیستم می‌باشد که خود باعث افزایش چشم‌گیری در پردازش داده‌های فوق سنگین می شود.این پردازنده دارای 8 هسته فیزیکی و قابیلت‌ پردازش 56 نخ را به صورت همزمان دارد.

در ادامه می توان به این موضوع اشاره کرد که حافظه نهان در این پردازنده به 64 مگابایت‌ می‌رسد که این برای دنیای فناوری خبر بسیار جذابی می تواند باشد و هست.

البته قابل ذکر است که AMD هم از این قافله عقب نمانده است و به معرفی دو پردازنده جدید پرداخته است که نام آنها از این قبیل است جگوار‌ و دیگری بولدوزر که نام‌های نسبتا رقابتی برای رقیب قدرتمند خود یعنی intel می‌باشد.






برچسب ها: نانو ، کامپیوتر ، اینتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار