با موافقت هیئت وزیران، اصلاحات آیین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی ابلاغ شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک بنا به پیشنهاد سازمان تعزیرات حکومتی و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصلاحات آیین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی و اصلاحات بعدی آن را ابلاغ کرد.

بر این اساس، تشکیل اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران و تفکیک آن از اداره کل تهران بزرگ به پیشنهاد رئیس سازمان و تصویب وزیر دادگستری با استفاده از اعتبارات مصوب و نیروی انسانی موجود سازمان مجاز است.

همچنین، بر اساس ماده(5) این آیین‌نامه، رئیس شعبه اول تعزیرات حکومتی تهران و رئیس اداره کل شهرستان‌های استان تهران و رئیس شعبه اول مراکز استانها مدیر کل و رئیس شعبه اول شهرستان‌ها و سایر شهرها رئیس اداره و دفتر مذکور خواهد بود.

بر اساس ماده (13)، به منظور رسیدگی به تخلفات انتظامی روسا و اعضای شعب، شعبه‌ای به عنوان " شعبه ویژه رسیدگی با تخلفات انتظامی" در تهران تشکیل می‌شود. شعبه مذکور دارای یک نفر رئیس، دو مستشار و یک عضو علی‌البدل خواهد بود. اعضای شعبه از قضات شاغل مأمور و بازنشسته و روسای شعب (حداقل با 10 سال سابقع تصدی شعبه) خواهند بود که با پیشنهاد وزارت دادگستری و تأیید رئیس‌جمهور توسط وزیر دادگستری به مدت (5) سال منصوب می‌شوند.

بر این اساس، تشکیل جلسه با حضور سه عضو و صدور رأی با اکثریت آرا خواهد بود، همچنین، مجازات متخلفان این ماده بر اساس دستورالعملی خواهد بود که با رعایت قوانین و مقررات مربوط به تصویب وزیر دادگستری می‌رسد.

این مصوبه پس از تایید رئیس‌جمهور، از سوی محمد رضا رحیمی؛ معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار