سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سرمایه گذاری برای نیازمندان به منظور ارتقای خودباوری ها و عزت نفس و در نهایت اقتصاد آنها لازمه جامعه سالم است.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، کنگره بین المللی صنایع دستی و هنر اسلامی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری کمیته امداد امام و با حضور اساتید و کارشناسان صنایع دستی 32 کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی oic  در سالن همایش غدیر کمیته امداد امام برگزار شد.

حسین انواری در این کنگره با بیان این مطلب که تمام دستاوردهای اشتغال توانمندی اقتصادی نسبت گفت: در کمیته امداد هدف اعتلای عزت نفس و خودباوری اقشار محروم است که از این طریق شادی و پویایی فرد و خانواده و اقتصاد آن تامین خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه ریزی های کمیته امداد بر اساس تکریم انسان ها استوار است افزود: در اهداف و برنامه های کمیته امداد که بر مبنای اندیشه حضرت امام صورت می گیرد نگاه ترهمی به انسان فقیر و نیازمند جایگاهی ندارد و انسان از جایگاه والا و رفیع برخوردار است.

وی در خصوص متفاوت بودن کمیته  امداد با سایر نهادها و موسسات خیریه بیان داشت : یکی از ویژگی های کمیته امداد مردمی بودن آن است که با حضور مردم و اعتماد و مسئولیت پذیری آنها همراه است.

انواری با اشاره به استعداد یابی اقشار محروم به منظور رسیدن به خودکفایی و شکوفایی اظهار داشت: در کمیته امداد طی 2 سال گذشته از طریق اشتغال های کوچک و آموزش های کوتاه مدت با سرمایه اندک ، 200 هزار خانواده به خودکفایی رسیدند و برای کشور 600 هزار خانوار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته امداد  برای آموزش، کارورزی و ارائه الگو به کشورهای مختلف آمادگی لازم را دارد.

در پایان برنامه در راستای تبادل تجربیات و تبیین دستاوردهای کمیته امداد در زمینه صنایع دستی و خودکفایی، نمایشگاه محصولات صنایع دستی این نهاد در حاشیه کنگره بر پا شد./ز

برچسب ها: کمیته ، امداد ، تکریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار