برنامه صدای کتاب با استقرار در محل برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب به صورت روزانه گزارش ها و موضوع هایی را به فراخور برپایی این رویداد مورد بحث قرار می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه رادیویی فرهنگ، برنامه صدای کتاب که ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و بهص ورت زنده از محل برپایی این رویداد پخش می ‎ شود، روز گذشته، 14 اردیبهشت هم گزارشهایی از گزارش هایی پیرامون این دوره نمایشگاه ارائه کرد .
در بخشی از این برنامه یحیی دهقانی، مدیر انتشارات مبتکران در غرفه رادیو فرهنگ حاضر شد و گفت که این انتشارات طی 27 سال فعالیت تلاش کرده است، با توجه به نیاز دانش آموزان، کتاب های مرجع و کودک مناسبی را منتشر کند . اما یکی از موضوع هایی که با حضور کارشناس برنامه به بحث گذاشته شد، افزایش قیمت کتاب بود .
دهقانی با رد اینکه قیمت کتاب نسبت بهس ایر کتلاها افزایش زیادی نداشته است، ابراز کرد:«کتاب در مقایسه با سایر کالاهایی که در بازار وجود دارد، هنوز هم قیمت ارزانی دارد منتهی چون تعداد علاقه مندان کتاب در کشور ما پرشمار نیستند، کتاب یک کالای لوکس تلقی می شود و وقتی قیمت آن کمی افزایش پیدا می کند، مرتب این خبر را می شنویم که به خاطر گران شدن از سبد خانوار حذف می شود درحالیکه نباید اینطور باشد.» به گفته او کتاب کودک به دلیل بهره گیری از تصویرگری قیمت بالایی دارد و همین مسئله باعث گرانی کتاب هایی می شود که در این زمینه منتشر می شوند .
در ادامه برنامه زهرا شعبانی، گزارشگر برنامه گفتگویی با شهرام اقبال زاده، مدیر بخش ادبیات نشر قطره انجام داد. اقبال زاده درباره میزان فروش در این دوره اظهار داشت:«بخشی از فروش پایینی که در این دوره شاهد آن هستیم، به خاطر گرانی کاغذ است .
از طرف دیگر چون مردم آسودگی خیال ندارند و درگیر مسائل اقتصادی هستند کتاب را از سبد خانوار حذف کرده اند که متاسفانه شاهد پسرفت در فروش هستیم.» او همچنین گفت که با تمام مشکلاتی که در حوزه نشر وجود دارد اما نمایشگاه کتاب همچنان فرصتی برای ترویج کتابخوانی و تشویق مردم به خرید کتاب است .
در ادامه محمد منبت کاران، مدیرعامل نشر نامک که در زمینه کتاب های تاریخی فعالیت می کند، مهمان برنامه شد و گفت:«بیشترین حوزه ای که ما روی آن کار می کنیم تاریخ معاصر است که براساس منابع و مراجع تاریخ تحلیلی و...است.» او با باین اینکه با یکسری از نویسنده های خاص فعالیت می کنند، افزود:«امسال به دلیل قیمت کاغذ که افزایش سه برابری داشتند، با مشکلات زیادی داشتیم.» غزاله گیاهی، نویسنده و همسر منبت کاران هم در پایان این برنامه از نحوه همکاری خود با این انتشارات صحبت کرد و از انتشار کتاب زمان خود خبر داد:«من علاقه زیادی به نوشتن رمان داشتم و در آینده ای نزدیک رمان من با عنوان شهربانو منتشر می شود که داستان آن وافعیت دارد .»
برنامه صدای کتاب کاری از گروه هنر شبکه رادیویی فرهنگ است که همه روزه از ساعت 19:30 الی 21 از موج اف ام ردیف 106 پخش می شود .
امیر حسین محمودی سردبیری، مرتضی صداقتگو تهیه کنندگی، رضا خضرایی اجرا، بهاره برهانی اجرا و زهرا شعبانی، علیرضا سعیدی و فرید دهدزی گزارشگری برنام صدای کتاب را که ویژه ایام برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب است، برعهده دار ند. /ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار