رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: بسیج سازندگی بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری ساخت و تکمیل 50 پروژه عمران روستایی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حمید امیریان صبح امروز در مراسم گرامیداشت سال‌روز تشکیل بسیج سازندگی در اردبیل اظهار داشت: ما در محورهای مختلف فعالیت‌هایمان را سازماندهی کردیم به طوری که امسال تلاش می‌کنیم 10 غسال‌خانه، 9 باب مسجد، پنج باب خانه بهداشت، پنج باب خانه عالم روستایی، یک باب مدرسه و 13 باب خانه محرومان را عملیاتی کنیم تا عموم روستاییان از منافع آن استفاده کنند.

وی با یادآوری این‌که اجرای این پروژه‌ها با همکاری هشت دستگاه اجرایی استان در اولویت برنامه‌ریزی امسال به ویژه اردوهای هجرت دانش‌آموزی و دانشجویی است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تابستان امسال بتوانیم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل ادامه داد: سپاه و بسیج به عنوان بازوی توانمند انقلاب بر اساس اصول دوازده‌گانه اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب آن را تدوین کرده‌اند گفتمان غالب خود را در جامعه ترویج اقتصاد مقاومتی قرار داده است.

امیریان افزود: بر همین اساس بیش از صدها جلسه و نشست در پایگاه‌ها و مجموعه‌های مقاومت بسیج شهرستانی و استانی با اولویت توجه به مسائل اقتصادی در دستور کار قرار داده تا کشورمان از نظر تامین امنیت غذایی بتواند جایگاه خود را ارتقا دهد.

 این مسئول تاکید کرد: از هزاران طرح اقتصادی مطرح شده با اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها توسط بسیج سازندگی 10 طرح اولویت‌دار انتخاب شده است که در دو شاخه اجرایی و ترویجی جزو هدف‌گذاری‌های ماست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل یادآور شد: هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها بازگشت توان تولیدی به روستاها و محور قرار گرفتن روستاها برای تولید بیشتر در مسیر صادرات کیفی‌تر و فراوان‌تر است که امیدواریم امسال پنچ گروه از این طرح‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.

امیریان با برشمردن این پنج گروه گفت: ما در پرورش ماکیان به ویژه مرغ بومی و تخم‌مرغ هدف‌گذاری اول را انجام دادیم به طوری که امیدواریم ظرفیت تولید استان را به بیش از 337 هزار تن برسانیم.

وی با اشاره به ضعف تولید شیلات و آبزیان تصریح کرد: در این زمینه هدف‌گذاری ما توسعه آبزیان و پرورش ماهی تا سقف 500 تن می‌باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل سومین طرح اقتصادی اولویت‌دار در حوزه روستایی را فرآوری میوه و صیفی‌جات اعلام کرد و ابراز داشت: 80 واحد فرآوری میوه و همچنین چندین واحد بسته‌بندی و فرآوری صیفی‌جات فعال خواهد شد تا بتوانیم 6 هزار تن تولید صیفی‌جات و 220 تن تولید میوه متنوع خود را از این طریق به ارزش افزوده بیشتر تبدیل کنیم.

امیریان چهارمین طرح اقتصادی را تولید کود ورمی‌ کمپوست مخلوطی از فضولات حیوانی با کرم اعلام کرد و افزود: استفاده از این کودها که بازیافت فضولات و آمیختگی با کرم خاکی است سبب می‌شود تا زمین زراعی قوت بگیرد و جلوی واردات بی‌رویه کود شیمیایی نیز گرفته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این زمینه 500 واحد تولید کود ورمی کمپوست با کمترین هزینه طراحی شده تا خود روستایی بتواند آن را عمل‌آوری کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل پنجمین طرح را تولید قارچ خوراکی اعلام کرد و ادامه داد: در این رابطه سه جلسه هماهنگی با جهاد کشاورزی، شیلات و دامپزشکی را برگزار کردیم و بر اساس تفاهم‌نامه‌های‌ فی‌ما‌بین توسعه این بخش در اولویت بسیج سازندگی استان اردبیل است.

 امیریان در پایان سخنان خود اذعان داشت: همچنین امسال سعی داریم پنج طرح اقتصادی را نیز ترویج کنیم تا زمینه اشتغال‌زایی و تولید بیشتر در سال‌های آینده فراهم آید.
برچسب ها: عملیاتی ، عمران ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.