آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مسؤولان بانک مهر اقتصاد استان قم، با تاکید بر این که اصل بانکداری یک کار ضروری و مبارک است، تصریح کردند: بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری می توانند با تجمیع سرمایه ها در راستای توسعه جامعه در عرصه های مختلف کشاورزی، صعنتی و اقتصادی فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، ایشان بیان داشتند: بسیاری از افراد که نقدینگی دارند و قادر نیستند با آن فعالیت مثبت انجام دهند، با سپرده گذاری در بانک ها از سود مشارکت آن بهره مند می شوند.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان این که بانکداری از غرب به شرق و کشورهای اسلامی آمده است، تصریح کردند: در زمان طاغوت بانک های کشور ما همان کاری را می کردند که بانک های غربی انجام می دادند و فعالیت ربوی بدون تفاوت وجود داشت.
معظم له افزودند: با پیروزی انقلاب اسلامی بنا شد بانک ها نیز اسلامی شوند، از این رو علمای برجسته طرح هایی به شورای نگهبان دادند و تصویب و بنا شد بانک ها بر محور معاملات شرعی حرکت کنند.
ایشان تاکید کردند: بانکداری اسلامی نباید آرام آرام به بانکداری غربی کشیده شود، متاسفانه برخی از بانک ها به این سمت و سو می روند، این یک آفت و تهدید است که باید مراقب آن بود؛ چراکه اگر کسب حرام و مشکوک شد برکت از آن خارج می شود.
معظم له در پایان فرمودند: امیدواریم با ارائه آموزش های لازم شاهد بانکداری صددرصد اسلامی و برکت بیش از پیش آنان باشیم، در حال حاضر بسیاری از بانک های غربی دچار مشکل شده اند که از آثار سوء ربوی بودن آن است./س

برچسب ها: قم ، سیستم بانکی ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.