کهکشانی که در ابتدا به صورت ابری از گاز هیدروژن بود با به کارگیری تلسکوپ نوری رصد شد.

 به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران، اخترشناسان کهکشانی کوچک و کم نوری را در همسایگی کهکشان راه شیری کشف کرده اند که علی رقم فاصله نزدیک آن تا امروز از نظرها پنهان مانده بوده، که این اکتشاف به معنای وجود کهکشان های دیگری است که تاکنون از نظر پنهان بوده و کشف نشده است.

برمبنای این گزارش این کشف با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل صورت گرفته که نشان از ارزشمند بودن این تلسکوپ و کاربرد آن در کشف ده ها کهکشان است.

در ادامه این رصد اخترشناسان به فواصل دور دست تری در آسمان چشم دوخته اند تا مرزهای کیهان را کاوش کنند.

اخترشناسان شورای ملی هرزبرگ کانادا می گویند برای دور کهکشان راه شیری و آندرومدا احتمال افزایش چشم گیری از کهکشانی ها وجود داشته و تا به حال تعداد خیلی کمی کوتوله کشف شده است و نمی دانیم بقیه آنها را کجا پیدا کنیم.

برمبنای گذارش به نظر می رسد این کهکشان تازه یافت شده، حیات نسبتا آرامی را برای ستارگان موجود در این کهکشان ایجاد کدره است.

به گفته یکی از اخترشناسان که کهکشان های دیگری را رصد کرده می گوید این کهکشان بزرگ ناشی شده است که در رصد انجام گرفته توسط این گروه اخترشناس کهکشان را در ابتدا به صورت ابری از گاز هیدروژن مشاهده شده و سپس با استفاده از تلسکوپ های نوری در صدد مجدد رصدخانه میلیکت پیک در آریزونا وجود ستارگان جدا از هم در داخل این کهکشان تأیید شد./ع 2
برچسب ها: اختر ، منظومه ، کهکشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار