برای خرید تجهیزات مراکز علمی نیازمند افزایش یارانه ها و حمایت متمرکز دولتی هستیم.

به گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران: نسرین سلطان خواه معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور امروز در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با بیان اینکه تجهیزات مراکز علمی هم اکنون یا گران است و یا بدون خدمات پس از فروش هستند گفت: این مساله باعث اتلاف منابع و کاهش سطح بهره وری از امکانات می شود در صورتی که تجهیزات ساخت داخل نمایشگاه متعهد به این مسائل هستند.  
 
وی افزود: کالاهای خارجی بیشتر به خاطر دانش فنی به بهترین شکل ممکن ساخته می شوند، پس اگر این دانش فنی در داخل کشور کم شود سبب تولید کالاهای به نسبت ارزانتر از مشابه خارجی خود می شود.  
 
وی عنوان کرد: شرکتهای ما نگاه بلندی به تجهیزات این نمایشگاه دارند، نگاهی که در سطح فراملی ، منطقه ای و بین المللی تا بتوانند در آینده امر صادرات را در این زمینه انجام دهند ،در سال 91 ، 900 میلیون دلار صادرات دانش بنیان داشتیم.  
 
سلطان خواه گفت :در سال 91 علاوه بر فشار بیگانگان صادرات کالاهای دانش بنیان نه تنها کاهش نداشته بلکه رشد 6 درصدی نیز داشته است.  
 
وی افزود: در سال 91 ، 900 میلیون دلار صادرات دانش بنیان داشتیم .در سال 90 این رقم 800 میلیون دلار بود که نشان دهنده رشد صادرات دانش بنیان است.
 
وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن حمایت از شرکتهای دانش بنیان کارگروه ارزیابی این شرکتها را  راه اندازی کرده ایم گفت: این کارگروه حدود 6 ماه است که شروع به فعالیت کرده و ارزیابی شرکت های دانش بنیان را انجام می دهد.  
 
وی ادامه داد: از این طریق راه حمایتهای صندوق نو آوری و شکوفایی هموار می شود، بنابر این از شرکتهای دیگر می خواهیم در این سامانه وارد شوند تا بتوانند از فرآیند تعبیه شده برای پشتیبانی استفاده کنند.  
 
وی به نمایشگاه بین المللی کتاب که تبدیل به اصلی ترین بازار عرضه و تقاضای کتاب برای عموم شده است گفت: امیدواریم این نمایشگاه  و تداوم آن در سالهای آتی همانند نمایشگاه کتاب بازار بزرگی برای عرضه کنندگان و متقاضیان این عرصه شود.  
 
 برای تداوم تولید تجهیزات نیازمند حمایت متمرکز دولتی هستیم
 
سلطان خواه گفت: قیمت این تجهیزات بالا ست  و از طرفی شرکتهای داخلی نیازمند این تجیهزات هستند ، بنابر این خواستار حمایت متمرکز دولتی هستیم .

وي افزود:اين حمايت به عنوان يارانه خريد تجهيزات مراكز علمي در اين نمايشگاه است.
برچسب ها: یارانه ، تجهیزات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.