رئیس مجلس شورای اسلامی روند پیشرفت دموکراسی و مردم‌سالاری در عراق را الگوی مناسبی برای بسیاری از کشورهای منطقه دانست.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در دیدار با نایب رئیس مجلس عراق و هیئت همراه با اشاره به شرایط حساس منطقه بر ضرورت تقویت و تحکیم وحدت و انسجام میان احزاب و گروه‌های عراق تاکید کرد.

لاريجاني با بیان برخی تلاش‌های قدرت‌های جهانی و هم‌‌پیمانان منطقه‌ای‌شان برای سوءاستفاده از برخی اختلاف‌نظرها میان احزاب و شخصیت‌های عراق گفت: باید با هوشیاری و تقویت وحدت و یکپارچگی ملی در عراق اجازه نداد این اقدامات در روند دموکراسی و مردم‌سالاری عراق خلل ایجاد کند.

وی روند پیشرفت دموکراسی و مردم‌سالاری در عراق را الگوی مناسبی برای بسیاری از کشورهای منطقه دانست و در همین زمینه برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات اخیر شوراهای استان‌ها در عراق را تبریک گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر اهمیت مناسبات برادرانه و نزدیکی ایران و عراق در منطقه تصريح كرد: همکاری‌های ایران و عراق نقش مهمی در تقویت امنیت و آرامش در منطقه دارد.

وی بر حمایت همه‌جانبه مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط فی‌مابین در همه عرصه‌ها تاکید کرده و نقش روابط پارلمانی را در این راستا بسیار مهم ارزیابی کرد.

نماينده مردم قم در مجلس افزود: شرایط پیچیده منطقه و چشم‌انداز تحولات جهان اسلام رایزنی و مشورت نزدیک و مستمر دو کشور را بیش از گذشته ضروری ساخته است.

"قصی‌السهیل" نایب رئیس پارلمان عراق نیز در این دیدار با بیان نقش بسیار ارزنده همکاری‌های پارلمانی فی‌مابین در تحکیم پایه‌های دوستی و برادری دو کشور خواستار تقویت هماهنگی و تبادل تجارب و مشورت میان مجالس ایران و عراق شد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر شوراهای استانی و مشورت‌های نزدیک احزاب و گروه‌های عراق افزود: تمام گروه‌ها و احزاب عراقی تنها راه‌حل مشکلات و پاره‌ای اختلاف‌نظرها را گفت‌وگو و مذاکره می‌دانند.

نایب رئیس مجلس عراق در ادامه برگزاری انتخابات اخیر در عراق را علی‌رغم پاره‌ای تلاش‌ها برای تشدید ناامنی و انفجارات در این کشور، گام مهمی در تثبیت پایه‌های مردم سالاری در این کشور دانست.

قصی‌السهیل ضرورت گفت‌وگوی میان پارلمان‌های کشورهای اسلامی در مورد شرایط منطقه را امری ضروری و لازم دانست.

انتهای پیام /
برچسب ها: لاریجانی ، عراق ، دموکراسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار