نشان دهنده رويكرد جدي مردم به درياست معاون توسعه مديريت و منابع سازمان بنادر و دريانوردي گفت: استقبال گسترده از سفرهاي دريايي در نوروز امسال نشان دهنده رويكرد جدي مردم به درياست .

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران، محمدرضا امامي در سومين گردهمايي رده هاي متناظر حراست اسناد و IT اداره كل حراست سازمان بنادر و دريانوردي و بنادر تابعه كه به ميزباني بندر نوشهر برگزار شد با اعلام اين مطلب اظهار داشت: افزايش سفرهاي دريايي كه خوشبختانه بدون حادثه بوده است نشان دهنده اين است كه با تغيير نگاه مردم به دريا، استفاده از اين موهبت عظيم الهي در حال توسعه است و اين امر مسئوليت ما را در سازمان بنادر سنگين تر مي كند.

وي درادامه با اشاره به اهميت بحث امنيت اطلاعات اظهار داشت : امروزه حراست از دستاوردهاي سازمان بسياري از توطئه ها و نقشه هاي دشمنان را خنثي كرده است و حملات سايبري و سرقت و مخدوش كردن اطلاعات از شگردهاي جديد دشمن است لذا بايد ضمن تقويت آگاهي و دست يابي به آخرين دستاوردهاي علمي و تكنولوژي براي مقابله با اين حملات آماده باشيم.

عضو هيات عامل سازمان بنادر و دريانوردي خاطر نشان كرد : برا ي رسيدن به افق سند چشم انداز 1404 كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري است و رسيدن به جايگاه نخست از منظر فناوري اطلاعات در منطقه آسياي جنوب غربي كه از ظرفيت بسيار بالايي برخوردار مي باشد كار زيادي در پيش رو داريم.

امامي با اشاره به لزوم به روز رساني اطلاعات نرم افزاري اظهار داشت : سازمان بنادر يك سازمان بين المللي است و عضو 26 كنوانسيون بين المللي وابسته به سازمان جهاني دريانوردي ( IMO) است لذا استانداردهايش بايد مطابق با استاندارد هاي بين المللي باشد .

وي افزود: تامين امنيت كشتي ها، امداد و نجات دريايي ، مقابله با آلودگي دريا و حفظ محيط زيست دريايي از مهمترين وظايف كشورهاي عضو سازمان جهاني دريانوردي است.

همچنين در ابتداي اين نشست سيد نبي سيدپور مدير كل بنادر و دريانوردي استان مازندران طي سخناني با بيان اينكه بنادر به عنوان مرزهاي ورودي و خروجي كشور از اهميت ويژه اي برخوردار است و بايستي در بحث امنيت اطلاعات توجه مضاعف شود بر لزوم آموزش نيروي انساني در اين زمينه تاكيد كرد .

وي افزود امروزه با سرقت هاي الكترونيكي ، اطلاعات سازمانها قابل دستيابي و استخراج است لذا بحث امنيت اطلاعات و اسناد در ادارات بسيار حائز اهميت است .

شايان ذكر است كه سومين گردهمايي رده هاي متناظر حراست اسناد و IT اداره كل حراست و حراست هاي بنادر تابعه طي روزهاي 17 و 18/2/92 با حضور مسئولان وكارشناسان حراست بنادر كشور به ميزباني اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران در بندر نوشهر برگزار مي شود./س
برچسب ها: استقبال ، سفر ، دریایی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار