در بخشی از بیانیه انتخاباتی بسیج دانشگاه علم و صنعت آمده است: کاندیداهایی که بدون برنامه و تنها با شعار وارد صحنه انتخابات شدند، بدانند که کوچکترین اشتباه در این عرصه به تغییر سرنوشت کشور می‌انجامد که حق بزرگی را بر ذمه این عزیزان می‌گذارد. پس پیش از بروز مشکل ترک صحنه در این عرصه به نفع دیگران توصیه می‌گردد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آتی به شرح زیر صادر شد:

بسم رب الشهداء والصدیقین
تقریباً 40 روز به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باقی مانده است و اما سیل روان دغدغه‌مندانه خدمت به نظام در راستای حل مشکلات ملت و تداوم روند رو به رشد حرکتی کشور که البته با کم‌کاری‌ها و بی‌تدبیری‌های اخیر روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، همچنان غران جاری است و از شدت و حدت این دغدغه‌مندی‌ها نیز ذره‌ای کاسته نشده است. بحث برای طرح زیاد است لیکن در این‌جا بنا بر آن داریم که به پاره‌ای از مسائل پیش رو مستحصل از گذشته نظر بیفکنیم:

1-    هستند کسانی در بین دغدغه‌مندان به حضور در عرصه انتخابات که علاوه بر آن‌که فاقد صلاحیت‌ها و البته توانمندی لازم برای مدیریت اجرایی کشور هستند، ظاهراً فاقد برنامه لازم برای حل مشکل کشور نیز می‌باشند و صرفاً به دادن شعار در جهت حل مشکلات کشور می‌پردازند. دادن شعار در راستای حل مشکلات کشور باید مبتنی بر یک عقبه فکری – عملیاتی قوی در پس آن باشد که حداقل نوع نگاه و حرف این دوستان پیرامون موضوعات کشور موید این موضوع نیست.

پس کسانی که نه برداشت درستی از مشکلات فعلی کشور دارند و نه این‌که برنامه‌ای برای حل آن، هم اکنون صحنه را به نفع کاندیدای به زعم خود شایسته برای تصدی این پست ترک گویند.

2-    اصل حضور کاندیدای زیاد در انتخابات به سردرگمی مردم در انتخاب می‌انجامد وشاید نسبت به رغبت حضور مردم در این عرصه بکاهد و آن‌ها را از فضای پیش رو ناامید کند چه آن‌که در عمل تعداد کثیری از این دغدغه‌مندان در نوع نگاهشان به حکومت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و اختلافشان بیشتر به میزان توانمندی‌شان برای حل مشکلات کشور متناسب با نوع نگاهشان به این مقوله بر می‌گردد. پس بهتر است و البته حق هم این است که افراد هم فکر در قالب ائتلاف‌هایی به یکدیگر بپیوندند. در غیر این‌صورت شائبه قدرت‌طلبی این دوستان در بین مردم می‌پیچد که نه برای آینده‌ سیاسی‌شان در دنیا و نه برای آینده اخروی‌شان خوب است و هم این‌که انجام ندادن این عمل مانعی بر سر راه برگزاری انتخاباتی پرشور خواهد بود.

3-    مشکلی که همواره در انتخابات ریاست جمهوری با آن مواجهیم، برنامه‌ریزی برای تصدی این پست است و ظاهراً در عمل برنامه‌ای عقل محور برای پس از تصدی این پست وجود ندارد. بنابراین لازم است که دوستان دغدغه‌مند فکری برای آینده مدیریتی کشور بنمایند و با سردادن شعارهای زیبا به جمع‌آوری رأی نپردازند که خدایی ناکرده در آینده شرمنده امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم غیور ایران اسلامی شوند.

4-    کشور در حال حاضر با مشکلاتی روبروست که البته ذکر این مسأله نافی پیشرفت‌ها نیست. لیکن انسان به دلیل دید آرمان‌گرایانه‌ای که غالباً حاکم بر افکار و اعمالش است از واقع‌نگری نسبت به شرایط کشور اجتناب می‌کند و همواره در نوع نگاهش نقاط ضعف را پررنگ‌تر از نقاط قوت می‌بیند. ملت ما نیز مستثنی از این قاعده نیست و البته مشکلاتی هم که گریبانگیرش است صرفاً به دلیل نوع نگاه این ملت به اصل انقلاب و مقاوت جانانه ایشان در مسیری که برای آن عزیزانشان را فدا نمودند، هنوز آن‌ها را از پا نینداخته لیکن این مقاومت نباید با  بی‌تدبیری و بی‌برنامگی مسئولین علی‌الخصوص مسئولین حوزه ریاست جمهوری دامن بخورد. مشکلات اقتصادی‌ای که از قبل تحریم‌ها بر ملت ما وارد آمده با بی‌تدبیری مسئولین همراه شده و در راستای ناامیدی مردم گام بر می‌دارد. راه حل برون رفت از این مشکل هم وارد ساختن کلیه این فشارها بر مردم نیست. مردم تا آن‌جایی که بر ذمه‌شان است با این انقلاب بوده‌اند و مشکلات حاصل از آن را تحمل کرده‌اند پس بر مسئولین است که تئوری‌های پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی را برای کشاندن آن به مقام عمل مشخص سازند.

بر مسئولین است که به برنامه ریزی برای حل مشکلات معیشتی مردم، اتکا به تولید ملی با حمایت از سرمایه ایرانی و نیروی جوان متخصص بپردازند که هم مشکل وابستگی صنعتی و اقتصادی‌مان را حل کند و هم این‌که سبب شکوفایی استعدادهای نیروی جوان برای حل مشکلات کشور را فراهم آورد  و در عین حل این مشکلات منجر به حل معضل بیکاری جوانان گردد.

بر مسئولین واجب است که از سرنوشت روسای جمهور گذشته در راه انجام کار برای کشور درس بگیرند. از نقاط قوت همه‌شان برای حل مشکلات پیش‌رو استفاده کنند و نقاط ضعفشان را درسی برای خود قرار دهند. از مشکلات رئیس‌جمهور آخر ایران نیز درس بگیرند که چگونه با حمایت قاطع مردم بر سر کار آمد و اما در موقع رفتن موج نارضایتی عوام و خواص را با خود به همراه می‌برد. ایشان بدون توجه به مشکلات مردم به برگزاری میتینگ‌های به اصطلاح مردمی در سطح کشور می‌پردازد و از بی‌رغبتی مردم به این موج حماسه‌ای که برای حضور راه انداخته عبرت نمی‌گیرد و شاید هم اطرافیانشان قدرت تشخیص را از ایشان سلب نموده‌اند.

پس مسئولین آتی توجه کنند که پشتوانه رأی عظیم مردمی متضمن ماندن بر آن محبویبت سابق نیست  و مردم به کار شخص نگاه می‌کنند  و بهانه‌ سرباززدن از مسئولیت به بهانه سنگ‌اندازی این و آن را نیز پذیرا نیستند. عدم توجه رئیس‌جمهور فعلی به فکر نخبگانی، توجه به دایره محدود نخبگان اطراف خود و عدم استفاده از پتانسیل فکری کشور، مشکلی است که علاوه بر آن‌که بسیار آزار دهنده است کشور را نیز دچار مشکل نبود عقبه فکری قوی برای حل مشکلات پیش رویش کرده است. این‌ها تنها بخشی از مشکلات ایشان است و در این‌جا بنای ورود به مسائل مصداقی را نداریم که نقل آن در این بحث نمی‌گنجد و بر مسئولین آتی است که از این مشکلات سرمشق گیرند و بدانند که ملت با ایشان عقد اخوت نبسته است و کوچکترین اشتباهی از دید مردم دور نمی‌ماند البته دولت ایشان نقاط قوت فراوانی نیز داشته است که در بیانیه گذشته به مقداری از آن‌ها اشاره شده است.

در آخر نیز به این عزیزان دغدغه‌مند توصیه می‌نماییم که توانمندی‌شان را ملاحظه نمایند و در صورتی که حس می‌کنند شخصی شایسته‌تر از ایشان برای تصدی این پست است به نفعش کنار بکشند چه آن‌که قبول این مسئولیت باری است بر دوش که ماحصل آن رنج و سختی است و کوچکترین اشتباهی در این عرصه به تغییر سرنوشت کشور می‌انجامد که حق بزرگی را بر ذمه این عزیزان می‌گذارد. پس پیش از بروز مشکل ترک صحنه در این عرصه به نفع دیگران توصیه می‌گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار