استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد قم گفت: احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم نشان داد که رییس جمهوری می تواند از همه ظرفیت های خود استفاده کند و او این شجاعت را داشت.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مهدی مطهر نیاˈ روز چهارشنبه افزود: احمدی نژاد نشان داد که می تواند از تمام ظرفیت های قانونی و پایگاه ریاست جمهوری به عنوان نفر دوم در ساختار سیاسی نظام بهره ببرد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که برخی نگرش های سیاسی همواره رییس جمهوری را در یک قالب اجرایی فاقد توانایی های استفاده از ظرفیت های قانونی مندرج در قانونی اساسی می دانند.

وی به نتایج مثبت حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت : دستیابی به قدرت ملی و ترسیم تصویری از اقتدار ملی، در دو بعد مشروعیت سازی و ایجاد اقتدار عینی و عملیاتی است که هر دولت کشوری را در قالب یک حکومت موفق در جامعه بین المللی و در لایه های گوناگون سیاسی شامل داخلی، منطقه ای، بین المللی و جهانی معرفی می کند.

مطهرنیا اضافه کرد: نقطه مرکزی در قدرت هر ملت و در اقتدار هر حکومتی، مردم و مشارکت ملی مردم در ایجاد توان و قدرت عملیاتی برای آن حکومت است، بدین ترتیب مشارکت حداکثری مردم در هر انتخاباتی نماد یک تحرک ملی در جهت افزایش قدرت داخلی، منطقه ای و بین المللی کشورها بروز و ظهور می یابد.

وی تصریح کرد: از این منظر باید بدانیم که اصولا مشارکت حداکثری آن ملت در هر لایه ای از حرکت های اجتماعی و سیاسی بویژه در انتخابات بعنوان نماد این تحرکات نمایانگر افزایش قدرت ملی در بنیاد تشکیل دهنده اقتدار ملی است و لذا اصلی ترین، بنیادی ترین و ریشه ای ترین ویژگی قدرت در لایه های گوناگون سیاسی تکیه بر رضایت و مشارکت مردم، نمایانگر رضایت مردم از یک سیستم است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: از این جهت است که شرکت در انتخابات می تواند در بعد حداکثری و ایجاد یک حماسه ملی در چارچوب حضور تمام گروه های سیاسی، سلایق، احزاب و تشکل های ملی موجب ایجاد خودافزایی سیاسی در جهت مشارکت همگانی باشد./ج1
برچسب ها: شجاعت ، اقتدار ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.