وزیر راه و شهرسازی درباره سرنوشت مسکن مهر در دولت آینده گفت: طرح مسکن مهر در دولت آینده هم ادامه خواهد یافت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت علی نیکزاد وزير راه و شهرسازي گفت : هر دولتی از اول انقلاب اسلامی تاکنون و به طور کلی در دنیا می‌داند که مشکل مسکن مردم بدون دخالت دولتها قابل حل نیست.

وی در ادامه افزود: در بخش مسکن روستایی در دولتهای هفتم و هشتم، 81 هزار مسکن نوسازی شد و هم‌اکنون دو میلیون و 250 هزار مسکن روستایی در حال ساخت بوده که یک میلیون و 520 هزار واحد آن واگذار شده است.

نیکزاد تصریح کرد : اگر این میزان مسکن روستایی در دولت محمود احمدی‌نژاد مقاوم‌سازی نمی‌شد، زلزله‌های بیش از 5 ریشتر که در این مدت در کشور به وقوع پیوست همه خانه‌های روستایی را نابود می‌کرد.

وزير راه ادامه داد:‌ در مناطقی که اخیرا زلزله آمد مثل استانهای لرستان، آذربایجان شرقی و بوشهر هر کجا مقاوم‌سازی مسکن روستایی بصورت جدی انجام شده، آن خانه‌ها پابرجا مانده است بنابراین ما در دولت به جای اینکه بگذاریم بر مردم مصیبت وارد شود و بعدش برویم دستشان را بگیریم و وام بلاعوض بدهیم، بهتر است این خانه‌های باقی‌مانده روستایی را هم مقاوم‌سازی کنیم.

نیکزاد اضافه كرد: در بافت فرسوده دولت به طور جدی وارد شد ، تسهیلات دادیم و از مجموع 72 هزار هکتار بافت فرسوده شهرهای کشور، بسیار بهتر و گسترده‌تر از دولتهای گذشته به نوسازی بافتهای فرسوده پرداختیم.

وزیر راه شهرسازی گفت : در بحث مسکن شهری دولت نهم و دهم قیمت زمین را از هزینه واحد مسکن تمام شده حذف کرده که کار خوبی است و اينك طرح مسکن مهر در دنیا به الگو تبدیل شده است.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار