معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد از برگزاری کنفرانس ملی بنای ماندگار در بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در مشهد خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد هادی جاوید با اعلام این خبر گفت: این کنفرانس، همزمان با برگزاری دومین جشنواره انتخاب بنای برتر و بر پایه رعایت اصول مقررات ملی ساختمان در مشهد به صورت یک روزه  برگزار خواهد  شد.

 

وی ادامه داد: با برگزاری این کنفرانس و ارائه یافته های علمی و پیشنهادات سازنده ی متخصصین و کارشناسان این مهم ، گامی موثر در حل مشکلات و مسائل اجرایی مقررات ملی ساختمان برخواهیم داشت.

دبیر اولین کنفرانس ملی بنای ماندگار افزود: 350 مقاله از سراسر کشور به این دبیر خانه ارسال شده است که با بررسی بیش از 15 داور از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاهای کشور، 120 مقاله جهت ارائه کنفرانس ملی بنای ماندگار پذیرفته شده است.

جاوید از برگزاری همزمان 5 عنوان کارگاه آموزش کنفرانس ملی بنای ماندگار به طور همزمان خبر داد و افزود: این کارگاه های آموزشی توسط دانشگاه صنعتی امیر کبیر، شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران (مپسا)، سازمان بهره وری انرژی ایرانی (سابا) و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برگزار خواهد شد و به شرکت کنندگان در هر یک از کارگاه های مذکور برای شرکت کنندگان، گواهینامه جداگانه صادر خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد اظهار داشت: کارگاه های آموزشی آشنایی با ممیزی انرژی، آشنایی با فناوری های نوین ساختمانی، خانه هوشمند و ساخت و ساز پایدار با محوریت معرفی آیین نامه LEED و مدلسازی اطلاعات ساختمان(BIM) و بررسی و تحلیل شاخص های بناهای پایدار با گواهینامه بین المللی Euro cret اروپا ، 5 کارگاه آموزشی است که همزمان در این کنفرانس برگزار خواهد شد.

جاوید گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها و کنفرانس ها می­تواند بر کیفیت بخشی به ساخت و ساز شهری ، تشویق و فرهنگ سازی برای دست اندرکاران امروز ساخت و ساز و توجه به اهمیت و نقش مطالعات پایه و زیر بنایی در ساخت و سازهای شهری و اهمیت آن بپردازد./س

 


برچسب ها: بنای ، ماندگار ، در ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.