رئيس مرکز فناوري اطلاعات وزارت کشور گفت: طبق بررسي‌هاي انجام شده از سوي وزارت کشور و شوراي نگهبان تصميم بر آن شد تا در اجراي چهارمين دوره انتخابات شهر و روستا در يک هزار شعبه شهر تهران اخذ راي الکترونيکي باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "امير شجاعان" رئيس مرکز فناوري وزارت کشور ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته انتخابات آتي يازدهمين دوره رياست جمهوري از طريق سامانه جامع الکترونيکي برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: 23 فرآيند در انتخابات رياست جمهوري و 26 فرآيند در انتخابات شوراي شهر که به سه دسته تقسيم بندي مي‌شوند اجرا خواهد شد.

رئيس مرکز فناوري اطلاعات وزارت کشور تصريح کرد: اين تعداد فرآيندها نيز به سه دسته تقسيم خواهند شد که در زمان قبل از برگزاري ، زمان برگزاري و بعد از راي گيري نيز وارد فاز اجرايي مي‌شوند.

شجاعان تاکيد کرد: اجراي اين فرآيندها نيز به واسطه تجهيزات خاصي که لازم دارد پيش‌بيني شده است لذا برنامه ريزي‌هاي اجراي آن نيز تاکنون انجام شده است.

وي در مورد اخذ راي الکترونيکي در انتخابات آتي رياست جمهوري و شوراي شهر گفت: طبق بررسي‌هاي انجام شده از سوي وزارت کشور و شوراي نگهبان تصميم برآن شد تا در اجراي انتخابات چهارمين دوره انتخابات شهر و روستا در يک هزار شعبه شهر تهران اخذ راي الکترونيکي باشد.

رئيس مرکز فناوري اطلاعات وزارت کشور اضافه کرد: اين يک هزار شعبه نيز حدود 25 درصد از شعب کل کشور را تشکيل مي‌دهد لذا در شهرستان‌ها نيز راي گيري الکترونيکي در شعب‌ها انجام نخواهد گرفت.

شجاعان در مورد اينکه علت  اخذ راي الکترونيکي در بعضي از شعب تهران گفت: با توجه به وجود کانديداهاي متعدد در انتخابات شوراي شهر و از طرفي به دليل اين که شمارش اين آرا وقت زيادي را مي‌طلبد، اخذ راي الکترونيکي را در يک هزار از اين شعب در نظر گرفته‌ايم.

وي در پايان در خصوص اخذ راي الکترونيکي در انتخابات رياست جمهوري گفت: تعدد کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري بسيار کمتر خواهند بود لذا شمارش آرا براي تعداد محدودي است بنابراين اخذ راي الکترونيکي در انتخابات رياست جمهوري انجام نمي‌شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: احزاب ، انتخابات ، کاندیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار