معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: ثبت مهریه بيشتر از 110سکه در دفاتر ازدواج و طلاق ممنوع نیست و تعیین میزان مهریه به اختیار همسران است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  عبدالعلی میرکوهی افزود: البته فقط وصول مهریه‌های تا 110 سکه مشمول قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی می‌شود و وصول مهریه‌های بیش از این مقدار به شرط تمکن مالی مرد است.

این مقام مسئول در وزارت دادگستری گفت: در مهریه‌های تا 110 سکه، مرد موظف است بدون توجه به تمکن مالی این میزان را پرداخت کند و در صورت پرداخت نكردن دادگاه می‌تواند با نظر زن، مرد را بازداشت کند. میرکوهی در ادامه درباره آخرین وضعیت بودجه دستگاه قضایی در سال 92 گفت: بودجه دستگاه قضا در سال 92 حدود دو هزار میلیارد و 500 میلیون تومان است. معاون وزیر دادگستری ادامه داد: البته به سازمان‌های ثبت و زندان‌ها که دارای ادارات استانی هستند، بودجه استانی نیز تعلق می‌گیرد و رقم یاد‌شده فقط برای دادگاه‌ها، دادگستری‌ها و دادسراهاست.
میرکوهی همچنین درباره جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز چند ماده دیگر از مواد پایانی لایحه قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی بررسی شد و بقيه در جلسات آينده کمیسیون بررسی خواهد شد. /س

برچسب ها: ازدواج ، مهریه ، سکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.