وی از ایجاد بزرگراه و آزاد راه به عنوان یکی از نیازهای اساسی استان به عنوان گذرگاه عمده واردات و صادارت کشور نام برد و گفت: از سال 85 تا 91 طول این راههای استان نیز 10 برابر شده و از 51 کیلومتر بزرگراه و آزاد راه به 550 کیلومتر رسیده است.
عزیزی افزود: احداث جاده ترانزیت بندرعباس به سیرجان و بندرعباس به میناب و رودان یکی از مهمترین طرح احداث آزاد راه استان در قالب پروژه های مهر ماندگار اجرا شده است.
استاندار هرمزگان گفت: با توجه به پروژه های راهسازی در دست انجام مهر ماندگار از جمله محور بندرعباس به عسلویه که از شهرستان های بندرخمیر، بندرلنگه و پارسیان عبور می کند تا پایان نیمه اول امسال بیش از 150 کیلومتر دیگر به طول بزرگراه های این استان اضافه خواهد شد.
عزيزي افزود: بخش زیادی از راههای استان از جمله راههای دو بانده بندرعباس به رودان و بندرلنگه به پارسیان و همچنین میناب به سیریک و جاسک و کنارک در قالب پروژه های مهر ماندگار این استان با سرعت در حال انجام است.
وی از بندرعباس به عنوان مبداء کریدور شمال - جنوب نام برد و گفت: اکثر محورهای مواصلاتی استان از جمله بندرعباس به سیرجان، بندرعباس به عسلویه و جنوب کرمان و همچنین بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان کاربردی ملی و ترانزیتی دارند.
استاندار هرمزگان با بیان این که اکثریت طرح های این استان کارکرد ملی دارند خواستار افزایش اعتبارات عمرانی این خطه در بخش های راهسازی، احداث و تجهیز بنادر چند منظوره و آبرسانی شد.
عزیزی افزود: میزان سرمایه گذاری عمرانی دولت در هرمزگان از یک هزار و 176 میلیارد ریال سال 84 ، به سه هزار و 99 میلیارد ریال در سال 90 افزایش یافته است.
دوبانده شدن محورهای اصلی و ترانزیتی بویژه بندرعباس به سیرجان ، بندرعباس به میناب و رودان، بندرعباس به بندرلنگه، علاوه بر کاهش تصادفات و ترافیک جاده ای، تسهیل در رفت و آمد نیز رضایتمندی مردم را درپی داشته است./س