به گزارش
خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، عبدالعلی صاحبمحمدی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بینالمللی
حمل و نقل و صنایع ریلی در پاسخ به پرسش مهر درباره آخرین وضعیت قطار برقی تهران -
مشهد، اظهار داشت: قطار برقی تهران - مشهد براساس یک قرارداد BOT میان دولت و بخش خصوصی بسته شده است
که در این قرارداد سه هدف تامین سرمایه از طریق بخش خصوصی، واگذاری مدیریت خط و
ناوگان به بخش خصوصی و خصوصیسازی مدنظر قرار گرفت.
مدیرعامل
شرکت راهآهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه پروژه تهران قطار برقی تهران - مشهد، قراردادی منحصر به فرد است که
تمامی اهداف خصوصیسازی را محقق کرده است، گفت: تاکنون 4100 میلیارد تومان سرمایهگذاری
از سوی بخش خصوصی که قرارگاه خاتمالانبیا است، انجام شده و طراحی مفهومی آن هم به
پایان رسید، ضمن آنکه کار در شبکه بالاسری هم شروع شده است/س