دبير ستاد انتخابات ضمن تشريح قوانین و ضوابط تبلیغات نامزدها؛ گفت: وزارت كشور با هماهنگی وزارت خارجه اقدامات لازم را برای رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور انجام دادند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مستقر در وزارت کشور سید صولت مرتضوی، دبير ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: در روز گذشته تا پایان ساعت مقرر يعني 18 عصر تعداد 75 نفر براي حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند.

وي در ادامه با اشاره به روند ثبت‌نام افزود: ثبت‌نام نامزدها در روز گذشته در حداقل زمان ممکن انجام شد لذا از کانديداها نيز تقاضا می‌کنم که با همکاران ما در امر ثبت نام همکاری نمایند و تقاضا می‌کنیم که امر ثبت‌نام را به روز آخر موکول نکنند.

دبير ستاد انتخابات وزارت كشور همچنين تصريح كرد: ما تا پایان مهلت قانونی یعنی تا آخرین ساعت روز پنجم آمادگی داریم که از متقاضیان  یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام بعمل آوریم.

وي خاطر نشان کرد: در پایان هر روز اسامی و پرونده افراد ثبت‌نام شده برای تسریع در امر رسیدگی و بررسی آنها به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

مرتضوي  درباره تبليغات كانديداها نيز گفت: بر اساس قانون پس از پايان روند ثبت‌نام و اعلام نتايج بررسي صلاحيت‌ها تبليغات آغاز مي‌شود لذا از كانديداها تقاضا  داريم به تبليغات زودهنگام اقدام نكنند.

وي به روش‌هاي مختلف تبليغات متعارف اشاره كرد و اظهار داشت: یک نوع آن از امکانات عمومی و صدا و سیما انجام می‌گیرد که قانونگذار پیش‌بینی کرده، استفاده از سالن‌های دولتی و استادیوم‌های ورزشی ديگر روش تبليغات است که چارچوب آن در آینده مشخص و ابلاغ می‌شود.

دبير ستاد انتخابات وزارت كشور ادامه داد: انتشار بروشور و زندگینامه کاندیداها بخش ديگري از تبلیغات است كه در قانون انتخابات به صورت دقیق این موضوعات مشخص شده است.

مرتضوي در پايان خاطرنشان كرد: وزارت كشور با هماهنگی وزارت خارجه اقدامات لازم را برای رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور انجام دادند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار