یکی از مراجع تقلید شیعیان در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه تاکید کرد: تجاوز صهیونیست‌ها به سوریه با هیچ منطق حقوقی و بین المللی سازگار نیست و نشان دهنده برگشت به قانون جنگل است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه، اظهارداشت: حمله رژیم صهیونیستی بسیاری از پشت پرده های ارتش آزاد سوریه را کنار زد و نشان داد که این ارتش دست در دست اسرائیل داشته و یکی  هستند.

وی با تاکید بر این که حمله صهیونیست ها به سوریه با هیچ منطق حقوقی و بین المللی سازگار نیست، ادامه داد: در این حمله عده ای زیادی به قتل رسیده و اماکن مختلفی نیز تخریب شد که نشان دهنده برگشت به قانون جنگل است.

استاد برجسته حوزه با طرح این پرسش که فلسفه وجودی سازمان بین المللی چسیت؟ افزود: وجود محاکم بین المللی برای چسیت، نه این که باید جلوی کشتار مردم گرفته شود؟؛ البته در زیر سایه این سازمان ها ما را هم تهدید می کنند و این تهدید ها شرم آور است .

وی تاکید کرد: کسانی که خود را ارتش آزاد سوریه می نامند و افرادی هم که خود را دوستان این ارتش می نامند؛ درواقع باید بگوییم این ها ارتش آزاد رژیم صهیونیستی اند.

آیت الله مکارم با بیان این که ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی و تکفیرها درسوریه باید تببین شود، تصریح کرد: باید ماهیت واقعی ارتش آزاد و دوستانشان را به جهانیان شناساند.

وی با بیان این که برخی کشورها حمله صهیونیست‌ها به سوریه را محکوم کردند، گفت: اتحادیه عرب به جای محکوم کردن این جنایت، سکوت کرده است؛ البته ولی عربستان اعلام کرد که حاضر نیسیم  که اسرائیل به سوریه حمله کند!؛ ما می گوییم اگر محکوم می کنید، از تروریست ها حمایت نکنید.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: راه و مسیری که نظام اسلامی در پیش گرفته، مسیر صحیح و الهی و انسانی است و کسانی هم که در مسیر حمایت از تکفیری‌ها گام بر می‌دارند، نشان از اشتباه و گمراهی آنان دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) اظهار داشت: کسانی که در مقابل مصیبت‌ها ناله می‌کنند، گرفتار مشکلات متعدد می‌شوند و اولین زیان آن آزردگی روحی سردرگمی است، اما انسان های صابر با تعقل و تفکر راه حلی برای مشکلات خود پیدا می کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر جامعه مشکلاتی مانند تحریم‌ها، تحریک های دشمنان، مفاسد اجتماعی داشته باشد با فریاد و ناله مشکلی حل نمی‌شود، بلکه باید راه حلی را پیدا کرد.

وی با اشاره به این که تهمت و ناسزاگویی ناشی از کم ظرفیتی انسان‌ها است، یادآور شد: چاه برای حضرت یوسف(ع) پله های ترقی شد، لذا داستان آن حضرت را احسن القصص نامید.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مکارم شیرازی در پایان تاکید کرد: انسان باید در هنگام مشکلات بیشتر به نماز و عبادت بپردازد، نه این که در مسیر معکوس قدم بردارد .

برچسب ها: مراجع ، بازگشته ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.