معاون ساماندهي امور جوانان وزرات ورزش و جوانان با انتقاد از ادغام سازمان ملي جوانان و وزارت ورزش گفت: اين ادغام كار درستي نبود چرا كه دو سازماني كه فعاليتهاي متفاوتي داشتند در يكديگر ادغام شدند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،محمد صادق اكبري صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحيه دومين دوره تربيت مربي انديشه ناب در حوزه انديشه هاي استاد شهيد مطهري در سالن اجتماعات اداره كل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار كرد: طبق تدبير مقام معظم رهبري در سال 71 سازمان جوانان قرار بود با يك رويكرد وي‍ژه اتاق فكري براي حل مسائل جوانان تشكيل دهد و اين سازمان با اين نيت تشكيل شد كه مسائل جوانان را رصد كند و راهكارهايي به منظور حل مسائل جوانان ارائه دهد اما اين ادغام با سازماني همان سازمان ورزش كه در حوزه اجرايي گسترده اي فعاليت دارد كار درستي نبود.

معاون ساماندهي امور جوانان وزرات ورزش و جوانان بيان كرد: پس از ادغام سازمان تربيت بدني و جوانان و تشكيل وزارت ورزش و جوانان در يك سال و نيم گذشته، كارگروه هايي براي اجرايي شدن راهبردهاي وزارتخانه تشكيل شده است.

اكبري با اشاره به اينكه مسير وزارت ورزش و جوانان در يك سال گذشته با طراحي يك برنامه راهبردي در 12 بخش كاملا مشخص شده است اظهار كرد: 5 راهبرد در زمينه ورزش، 5 راهبرد در امور جوانان، 1 راهبرد در زمينه زيرساخت ها و راهبرد ديگر در خصوص منابع و سرمايه هاي انساني تنظيم شده است و در ذيل اين بسته ها يك سري بسته هاي اجرايي ديده شده است.

وي با اشاره به اينكه در حوزه جوانان دو مبحث داريم تصريح كرد: در حوزه ارتقاء و تعالي بخشي جوانان يكي از كارهايي كه انجام مي شود همين دوره هاي تربيت مربي انديشه ناب است.

معاون ساماندهي امور جوانان وزرات ورزش و جوانان افزود: در حوزه مشاركت هاي اجتماعي نيز جمعي از سازمانهاي مردم نهاد و سمن ها حضور دارند.

اكبري بيان كرد: دوره توانمند سازي عمومي در سه بخش از كشور طراحي شده است كه دو بخش آن برگزار شده و بخش مركزي كشور نيز بزودي در استان البرز برگزار خواهد شد.

وي گفت: برنامه ریزی برای رشد و تعالي انديشه جوانان، پاسخي به نياز فطري آنان خواهد بود.

معاون ساماندهي امور جوانان وزرات ورزش و جوانان اظهار كرد: آنچه مسلم است روح جوان توام با كمال جويي است و در اين مسير نياز ويژه اي به رشد و تعالي انديشه خود دارد.

اكبري افزود: برنامه هاي آموزشي كه از سوی اداره كل مشاركت هاي اجتماعي وزارت ورزش و جوانان در حوزه انديشه ورزي تدوين شده پاسخي به اين نياز جوانان است و توليد محتواي مناسب مبتني بر انديشه هاي ناب استاد شهيد مرتضي مطهري مي تواند در اين مسير ياري گر باشد.

وي تاكيد كرد: محتواهاي توليدي بايد متناسب با شرايط روحي جوانان و ابزارهای ارتباطي متنوعي كه در جامعه جهاني متداول شده، باشد تا اثربخشي بيشتري داشته و به رشد شخصیتی آنان کمک کند.

معاون ساماندهي امور جوانان وزرات ورزش و جوانان اظهار كرد: در حوزه جوانان مجموعه هايي با عنوان شبكه هاي انديشه ورزي با محوريت تاكيدات مقام معظم رهبري ايجاد شده كه يكي از آنها شبكه انديشه ورزي انديشه ناب بود كه سال گذشته از استان فارس آغاز به كار كرد و اولين دوره تربيت مربي در اين حوزه در استان قم برگزار شد.

اكبري با بيان اينكه دومين دوره تربيت مربي انديشه ناب در حوزه انديشه هاي استاد مطهري از امروز در مشهد آغاز به كار می کند، افزود: مبناي ما در نظام طراحي و برنامه ريزي، حركت در مسير انديشه هاي امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري و تداوم آن است.

وي با اشاره به نامگذاري امسال با عنوان "حماسه سياسي و حماسه اقتصادي" و فرمايشات مقام معظم رهبري در این زمینه، گفت: امید است زمينه شكل گيري حماسه پرشور جوانان در عرصه سیاست را با برگزاري برنامه هايی كه به بصيرت افزايي آنان در انتخاب صحيح منجر می شود، فراهم كنيم.

علي اكبر هاشمي جواهري، مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي نيز در اين مراسم اظهار كرد: از ابتدای ادغام سازمان تربيت بدني و جوانان، فرصت ها و تهديدهايی ايجاد شد كه اميدواريم بتوانيم با مطهر كردن انديشه ها، فرصت ها را غنيمت بشماريم و تهديدها را به فرصت تبديل كنيم.

مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي با بيان اينكه شرايط نسبتا خاصي در اين برهه زماني در كشور و منطقه وجود دارد، بيان كرد: معاونت امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوي تلاش خواهد كرد موقعيتي فراهم شود تا اين دوره ها با حداكثر تاثيرگذاری برگزار شود و بتوانيم با پرورش انديشه هاي ناب و مطهر، حلقه اصلي براي اتصال نسل انقلاب و نسل جديد باشيم./ک

برچسب ها: ورزش ، جوانان ، درستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.