استعفای یحیی گل محمدی از هدایت تیم فوتبال پرسپولیس شوک جدیدی را به این تیم بزرگ و پرطرفدار وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران پرسپولیس که تمام امیدش قهرمانی در جام حذفی بود، در فینال و در ورزشگاه آزادی مقابل چشم هوادارانش شکست تلخی را مقابل سپاهان متحمل شد تا فصل دوازدهم برای این مجموعه بزرگ و پرطرفدار سراسر ناکامی باشد.

پرسپولیس که در لیگ برتر هرگز در حد نام و اعتبار خودش ظاهر نشده و انتظارات را بر آورده نکرده بود،‌ تمام تمرکز و توانش را روی جام حذفی گذاشت تا شاید با قهرمانی در این جام به آینده امیدوار شود اما رویاهای تیم قرمز پوش تهرانی با شکست مقابل سپاهان در فینال جام حذفی نقش بر آب شد.
 


*مقصر اصلی کادر فنی است؟

شاید امروز همگان بر این باور باشند که در ضربات پنالتی شانس تعیین کننده است و نقش بسیار زیادی در مشخص شدن برنده بازی دارد اما پرسپولیس از شروع دیدار فینال بازی را به سپاهان باخته بود چرا که ترکیب اصلی پرسپولیس در مقایسه با سپاهان بسیار نامتناسب بود و مشخص بود که گل محمدی بیش از حد احتیاط را در دستور کارش قرار داده است.

حضور عادل کلاه کج در ترکیب اصلی پرسپولیس اولین شوک را به هوادارن این تیم وارد کرد اما ماجرا به همین مساله ختم نشد چرا که یحیی در تعویض هایش هم بسیار ضعیف عمل کرد. کریم انصاری فرد که گل اول تیمش را به ثمر رسانده بود و مدافعان حریف را در یک سوم دفاعی سپاهان حبس کرده بود، در اقدامی عجیب در اوایل نیمه دوم جای خودش را به هادی نوروزی داد بازیکنی که در هفته های گذشته مدام در قهر و آشتی بود و هرگز در شرایط آرمانی قرار نداشت و از روحیه خوبی هم برخوردار نبود.

تعویض دوم هم شاهکار آقا یحیی بود که علی کریمی با تجربه و با انگیز را از زمین بیرون کشید و میثم نقی زاده را به زمین فرستاد. جالب اینکه نقی زاده در هفته های گذشته همواره مصدوم بوده و هرگز در شرایط مطلوبی قرار نداشت اما گل محمدی دست  به تعویض کریمی زد کریمی که حضورش در زمین به تیم و هواداران انگیزه می داد و اجازه نمی داد خط هافبک سپاهان به دروازه پرسپولیس نزدیک شود اما گل محمدی این اشتباه را مرتکب شد تا پرسپولیس از آنچه که در شروع بازی به میدان رفته بود هم ضعیف تر شود اما مشکل بزرگ تر یحیی این بود که در این بزرگ و حساس کاراکتر یک مربی بزرگ و تاثیر گذار را نداشت و بیشتر محو تماشای بازی بود تا اینکه با ترمیم خط دفاعی تیمش 2بار برتری پرسپولیس مقابل سپاهان را حفظ کند و برنده از زمین خارج شود.

*هواداران

فینال جام حذفی برای هواداران پرسپولیس یک تراژدی کامل بود. در روزی که طرفداران پرسپولیس برای تیم محبوبشان سنگ تمام گذاشته بودند و سکوهای ورزشگاه آزادی را به تسخیر خود در آورده بودند تا پس از یک فصل ناکامی و روزهای زجر آور بالاخره یک روز خوش ببینند و فصل را با جام به پایان برسانند.

پرسپولیس آنقدر ضعیف و ناتوان بود که تشویق و حمایت همه جانبه هوادارانش هم چاره ساز نشد و نتوانست این مجموعه خسته و بی رمق را به قهرمانی جام حذفی برساند. هواداران پرسپولیس در دیدار فینال جام حذفی لحظات بسیار سختی را پشت سر گذاشتند تا پس از یک فصل ناکامی در پایان فینال جام حذفی سرخورده تر از همیشه استادیوم را ترک کرده و مایوس تر از گذشته چشم به راه فردایی باشند که از همین امروز سوالات زیادی را در ذهن آنها ایجاد کرده است.

با توجه به حمایت همه جانبه هواداران پرسپولیس در طول فصل و سر خوردگی آنها به خاطر نتایج ضعیف سرخ پوشان در لیگ این حق هواداران تیم سرخپوش تهرانی نبود که مایوس و بی رمق تر از همیشه ورزشگاه آزادی را ترک کنند اما روزگار برای آنها سرنوشت تلخی را رقم زده بود و چاره ای جز تحمل شرایط سخت و زجر آوری که برای آنها به وجود آمده، ندارند.


*رویانیان به دنبال قهرمانی آسیا

محمد رویانیان به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس امسال هزینه هنگفتی کرد تا شاید بتواند قهرمانی لیگ یا جام حذفی را به دست آورده و سهمیه آسیا را بگیرد اما پرسپولیس در لیگ دور از انتظار ظاهر شد و در جام حذفی هم فینال را به سپاهان باخت و یک فصل سراسر ناکامی را تجربه کرد.

رویانیان که حالا با فضای فوتبال بیشتر آشنا شده و تجربه خوبی به دست آورده حرف از کار ریشه ای می زند. او معتقد است که قهرمانی پرسپولیس و حضورش در آسیا با این شرایط فایده ای ندارد و در لیگ قهرمانان قاره کهن هم آبروریزی به بار می آمد اما می خواهد 2سال در جا بزند و کار ریشه ای انجام دهد و پس از آن قهرمان آسیا شود. این واکنش نشان میدهد که رویانیان پخته تر از گذشته شده و حرفه ای تر در مورد فوتبال حرف می زند اما مدیرعامل پرسپولیس باید یادش باشد که با تمام هزینه های هنگفتی که برای این تیم کرده، چیزی جز ناکامی به دست نیاورده و باید جوابگوی هواداران و هزینه های سرسام آور باشگاهش باشد.


*خداحافظی غم انگیز

مهدی مهدوی کیا سوژه اصلی فینال جام حذفی بود. کاپیتان پرسپولیس که از مدتی قبل اعلام کرده بود در فینال جام حذفی از میادین خداحافظی خواهد کرد، مقابل سپاهان شب غم انگیزی را پشت سر گذاشت.

قبل از این دیدار حرف و حدیث های زیادی در مورد نحوه خداحافظی او مطرح شد اما در نهایت مهدوی کیا اعلام کرد که قطعا در فینال جام حذفی از فوتبال خداحافظی خواهد کرد در روزی که هواداران پرسپولیس برای کاپیتان سنگ تمام گذاشته بودند و همه نگاه ها به مهدوی کیا بود، او تنها 5 دقیقه فرصت حضور در میدان را به دست آورد و در همان لحظات کوتاه هم چند سانتر خوب داشت تا نشان دهد که در اوج آمادگی از فوتبال خداحافظی می کند، ضربات پنالتی برای کاپیتان سرخپوشان تهرانی تراژدی بسیار غم انگیزی را رقم زد و او در شب تلخ پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کرد البته نحوه وداع او با تماشاگران هم بسیار غم انگیز و تلخ بود چرا که پرسپولیس ها در شوک از دست دادن جام قهرمانی به رختکن رفتند و هیچ کسی همراه مهدوی کیا نبود تا در دور افتخار و بوسیدن چهار گوشه زمین کنارش باشد و او وداع غریبانه ای با فوتبال داشت. مدیران غیر فوتبالی پرسپولیس هم در شوک بزرگی فرو رفته بودند، کنار اسطوره شان نبودند تا حداقل و مثل همیشه در عکس های دور افتخار مهدوی کیا حاضر باشند.

مهدی مهدوی کیا به گفته تمام بزرگان فوتبال ما از نوابغ و نوادر فوتبال  ایران است و وداعی تلخ، غم انگیز و غریبانه با فوتبال داشت تا جایی که اعلام کرد دیگر با پیراهن پرسپولیس بازی نخواهد کرد حتی مقابل هامبورگ!


*جادوگر هم رفت
 
مشکلات پرسپولیس در فینال جام حذفی یکی دو تا نبود و علی کریمی شماره 8 محبوب پرسپولیسی ها هم پس از این دیدار اعلام کرد که از فوتبال خداحافظی می کند و حتی برای تیم ملی هم دیگر بازی نخواهد کرد. تمام اتفاقات پیرامون پرسپولیس تحت تأثیر خداحافظی جادوگر قرار گرفت چرا که 3 هفته قبل اعلام کرده بود که حداقل 2 فصل دیگر بازی خواهد کرد و در میادین حضور خواهد داشت اما اعلام خداحافظی او از فوتبال شوک بسیار بزرگی برای هواداران پرسپولیس بود.
 
علی کریمی بازیکن بسیار بزرگ و فوق العاده محبوبی است و کوچکترین اتفاقات هم پیرامون او با واکنش همراه است و وقتی پای خداحافظی اش از فوتبال در میان باشد، بسیاری از معادلات به هم می ریزد.


*اظهارنظر جالب نژاد فلاح

محمدحسین نژاد فلاح عضو هیئت مدیره پرسپولیس هم پس از شکست تلخ پرسپولیس خودشان استعفا بدهند و بروند!

ای کاش نژاد فلاح که در سالهای اخیر همواره عضو هیأت مدیره پرسپولیس بوده و کمتر شاهد اثرات مثبت او بوده ایم، به 2 شغله بودن خودش و حضور غیر قانونی اش در پرسپولیس هم اشاره می کرد تا مشخص شود که کار پرسپولیس از پایه خراب است.

*گزینه ها

هنوز چند روز از ناکامی بزرگ پرسپولیس در فینال جام حذفی نگذشته که گزینه های هدایت این تیم برای فصل بعد هم مشخص شده اند از راهروهای باشگاه پرسپولیس خبر می رسد که محمد مایلی کهن، حمید درخشان و برانکوایوانکویچ گزینه های باشگاه برای هدایت این تیم بحران زده برای فصل بعد هستند اما در حالی که هنوز جلسه هیأت مدیره تشکیل نشده، بروز چنین اخباری بسیار جالب و البته کاملا عجیب و غیر قابل استناد است.
 
شکست پرسپولیس مقابل سپاهات در فینال جام حذفی باعث شد انتقادات زیادی متوجه یحیی گل محمدی سرمربی این تیم بزرگ و پرطرفدار شود انتقادات پیشکسوتان باشگاه و نارضایتی مردم از نتایج نامطلوب این تیم پر ستاره باعث شد تا گل محمدی روز گذشته استعفایش از هدایت پرسپولیس را اعلام کند تا به پرسپوایس یک شوک جدید وارد شود.
 
پرسپولیس فصل نقل و انتقالات را در پیش دارد و برای حضور موفق در فصل آینده باید این تیم خوب بسته شود تا مثل چند سال اخیر دچار معضلات ریز و درشت نشود اما استعفای گل محمدی باعث می شود که به یاد اتفاقات اول فصل بیفتیم فصل دوازدهم برای پرسپولیس در حالی شروع شد که سرخپوشان تهرانی روزهای زیادی را برای انتخاب مربی بدنسازی و آماده سازی از دست دادند و به همین دلیل این تیم پرستاره که امید اول قهرمانی در لیگ و جام حذفی محسوب می شد با مشکلات بی شماری مواجه شد و نتوانست فصل موفقی را پشت سر بگذارد امروز هم با استعفای گل محمدی پرسپولیس شرایط مشابه با فصل قبل دارد و حالا باید ببینیم مدیران باشگاه پرسپولیس تا چه حد زمان را برای انتخاب سرمربی جدید و آماده سازی اصولی و حرفه ای تیم هدر خواهند داد یا این بار با اتخاذ یک تصمیم درست به سرعت وارد می شوند و اجازه نمی دهند زمان برای پرسپولیس بميرد./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار