رئيس دانشكده علوم پايه دانشگاه آزاد اسلامي گفت:‌انتخابات در واقع يك نظرسنجي فراگير و ملي از كل شهروندان كشور است.

دكتر علي چيتگر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت:‌انتخابات در واقع يك نظرسنجي فراگير و ملي از كل شهروندان كشور است و كميت و كيفيت، مشاركت انتخاباتي مردم مي تواند، ميزان مشروعيت، كارآمدي نظام، سياست ها و كارگزاران حكومتي را نشان دهد.

وي گفت:‌علت فقدان احزاب فراگير و توانمند، عدم پايبندي كانديداها با رويكرد قومي و قبيله اي به تعهدات و وعده هاي انتخاباتي خود مي باشد، رفتار انتخابات مردم تبيين گر تقاضاها و خواسته هاي سياسي و اجتماعي آنها مي باشد كه مي تواند ديدگا هها و نگرش هاي موجود را به كانديداي نمايندگي تفهيم كند. انتخابات شور و شوق ملي و بيعت دوباره مردم با دولت و ميثاق با ولايت فقيه مي باشد.

وي با اشاره به اينكه در بطن نيروي جوان قرار دارد گفت:‌با توجه به اينكه حربه هاي دشمن هيچ وقت نتوانسته از شور ملت ما بكاهد، امسال را حماسي تر و ملي تر از سال هاي قبل دانست و شور و شوق انتخاباتي نسبت به انتخابات هاي گذشته، خيلي زودتر در جامعه ديده مي شود.

دكتر چيتگر بيان كرد: با اشاره به اینکه سال ۹۲ یک مانور سیاسی به نام انتخابات داریم که حماسه ای سیاسی است، گفت: این امر بوسیله خود مردم تحقق پیدا می کند که باید با نگاه دینی، بسیجی به این انتخابات بنگرند و با بصیرت این حماسه را رقم بزنند.توصيه ما به جوانان پيرو فرمايشات مقام معظم رهبري اين بود كه از ادعاهاي واهي كانديداها، قبل از رسيدن به مقام رياست جمهوري كه توان عملي ساختن آن را ندارند جلوگيري بعمل آيد، و تقاضايي كه از كانديداها داريم مبني بر رفع بيكاري جوانان و بالا بردن عزت توليد است.

وي همچنين اشاره داشت به اينكه جامعه جوان ما آگاهند و ذهن تحليل گري دارند، هدف فتنه بيگانگان، پوچ و بي اساس است.

وي در ادامه گفت:‌مشاركت فعال، گسترده و فراگير جامعه در انتخابات به منزله پشتوانه ملي در سطح داخلي و اعتبار و پرستيژ در سطح بين المللي و منطقه اي مي باشد و از حضور فعال مردم در صحنه انتخابات خبر داد.

وي گفت: كه در بين كانديداها افرادي هستند كه به دلايل متعدد حاضر نيستند همه آنچه را كه در ذهن دارند بيان نمايند و شفافيت فكري و رفتاري كمي دارند به اين دليل ما با فقر پژوهش اجتماعي و نظرسنجي معتبر مواجه هستيم. كانديداها بايد ديد سياسي وسيع و ملي داشته باشند. كانديداها بايد تغييراتي رو به تازگي در گفتار سياسي شان باشد تا بتوانند نيازهاي بحق جوانان ما را برطرف كنند.

چیتگر با بیان اینکه شعار سال 92(حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی) امری است که دانشجویان می توانند در تحقق آن نقش بسزایی داشته باشند، اظهار داشت: سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با هدف و نگاه کارشناسانه برای توجه عموم بویژه دانشگاهیان می باشد که ازآثار و برکات شایسته ای برای نظام دینی برخوردار است .با بیان اینکه مسائل اقتصادی و یارانه ها نقطه مشترک تمامی کاندیداهاست، گفت: انتخابات در کشور ما واقعی است و آرای مردم تصنعی نیست.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت حرکت انتخابات، یک حرکت رو به جلو است و ما را به ظرفیت های بالاتری رهنمون می سازد ادامه داد: اگر نگاه ما به انتخابات اینگونه باشد؛ انتخابات می تواند یک فضایی را بوجود بیاورد که کشور را بالنده تر کند، به دلیل همین ظرفیت است که معمولاً انتخابات همواره در کشور ما مطمع نظردشمنان بوده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.