دادگاه تجديد نظر ميلان حکم يک سال حبس براي سيلويو برلوسکني، نخست وزير سابق ايتاليا را به جرم تخلف مالياتي و پنج سال محروميت وي را از احراز مشاغل دولتي تاييد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، دادگاه تقاضاي تجديد نظر متهمان از جمله برلوسکني را غير قابل قبول دانست و مجازاتي را که بيست و ششم اکتبر سال دو هزار و دوازده در دادگاه بدوي براي وي صادر شده بود، تاييد کرد. 
پائيز گذشته دادگاه براي برلوسکني مجازات چهار سال حبس تعيين کرده بود که بلافاصله بر اثر عفو به يک سال حبس و پنج سال محکوميت از مشاغل دولتي کاهش يافت.
نيکولو گديني، يکي از وکلاي برلوسکني با انتقاد از اين حکم آن را ناشي از پيشداوري هاي قضات ميلان عليه نخست وزير سابق دانسته بود. 
وي گفته بود : ما آگاه بوديم که آنها احتمالا چنين تصميمي خواهند گرفت، در اين حکم قدرت پيشداوري ها بر قدرت حقايق غلبه کرده است . 
اجراي حکم برلوسکني هفتاد و شش ساله تا تقاضاي تجديد نظر احتمالي وکلاي برلوسکني به حال تعليق درآمد.
 اجراي حکم همچنين به حکم دادگاه قانون اساسي درباره درگيري ميان رياست شوراي وزيران و دادگاه ميلان بستگي خواهد داشت. دادگاه ميلان در مارس سال 2012 از چشم پوشي از غيبت برلوسکني در دادگاه که شوراي وزيران وقت غيبت وي را به علت مشغله نخست وزير توجيه کرده بود، امتناع کرد. دادگاه قانون اساسي قرار است در ماه ژوئن در اين باره تصميم گيري کند و در صورتي که حق را به برلوسکني بدهد، حکم لغو خواهد شد.  








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار