مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، از تهیه و تدوین بانك جامع اطلاعات اراضی جنگلی و مرتعی این استان خبر داد.

خسرو  عبداللهی گفت: این بانك با بهره گیری از تجربیات مفید طرح های مكانیابی و استعداد یابی درختان سردسیری، طرح های مرتعداری، طرح های تفصیلی اجرایی در حوزه های آبخیز استان چهارمحال و بختیاری و طرح های جامع مدیریت منابع طبیعی و اراضی جنگلی تهیه شده است.

وی، شناسایی اراضی مستعد استان چهارمحال و بختیاری و تقسیم بندی آنها بر اساس شیب و پهنه بندی به منظور انجام طرح های كشاورزی، فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری فعالان منابع طبیعی، مرتعداران و كشاورزان در اراضی مستعد و كاهش مشكلات واگذاری اراضی و نگاه سلیقه ای به واگذاری اراضی را از اهداف اجرای این طرح بیان كرد.

عبداللهی تصریح کرد: بانك اطلاعات اراضی جنگلی و مرتعی استان چهارمحال و بختیاری با لحاظ شدن خطوط قرمز و ممنوعیت های درج شده در لایحه واگذاری اراضی و در نظر گرفتن ضوابط زیست محیطی واگذاری زمین ها تهیه شده است.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: تاكنون اطلاعات 160 هزار هكتار از اراضی این استان در این بانك گنجانده شده است و پیش بینی می شود اطلاعات آن تا سه ماه آینده تكمیل شده و برای مجامع تصمیم گیری استان چهارمحال ارسال شود.

86.6 درصد از مجموع مساحت استان چهارمحال و بختیاری را عرصه های جنگلی و مرتعی تشكیل می دهد./س

برچسب ها: اراضی ، جنگلی ، مرتعی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.