رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن گفت: صید ماهی و شكار پرندگان و گونه های جانوری در رودخانه ها، تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان و مناطق حفاظت شده این شهرستان ممنوع است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مرتضی منصوری گفت: صید ماهی تا پایان فصل تخم ریزی ماهیان در رودخانه ها و تالاب های استان چهارمحال و بختیاری به ویژه این شهرستان ممنوع است.

وی با بیان اینكه ممنوعیت صید ماهی به شرایط فصلی و پایان تخم ریزی وابسته است و معمولا تا پایان خرداد ماه ادامه دارد، افزود: به منظور حفظ ذخایر آبزی، در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن تصریح كرد: از ابتدای امسال، مجوز ماهی گیری در تالاب ها و شكار پرندگان و جانوران در مناطق مختلف محیط زیست بروجن صادر نشده است.

منصوری افزود: متقاضیان برای دریافت مجوز ماهی گیری بعد از اعلام سازمان حفاظت محیط زیست كشور می توانند نسبت به صید اقدام كنند.

وی تصریح کرد: به متقاضیان پروانه صید ماهی، مجوز صید با قلاب و صید ماهی با تور در بخش های غیر حرفه ای، تور سفره ای و تور حرفه ای داده می شود.

چنگر، كشیما، كاكائی نقره، اردك سرسبز، اردك سیاه، آبچیلك، باكلان، فلامینكو، اگریت، حواصیل خاكستری، صدف خور، اكراسی، آوست، حواصیل ارغوانی، لك لك و انواع غازها از پرندگان شاخص آبزی تالاب های شهرستان و خرس قهوه ای، گراز، سگ آبی، جرد، روباه، تشی و چوله، كل و بز، قوچ و میش و پلنگ نیز از مهمترین گونه های جانوری مناطق شكار ممنوع در شهرستان بروجن هستند.

ماهی های كپور، آمور، بیك هد، ماهی گوره خری، زردك و كندروستوما از گونه های شاخص تالاب های گندمان و چغاخور هستند.

تالاب بین المللی چغاخور در فاصله 40 كیلومتری مركز شهرستان بروجن و تالاب ملی گندمان نیز با یك هزار و 70 هكتار مساحت، در نزدیكی تالاب چغاخور قرار گرفته است.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.