مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از بازسازی 80 هزار واحد در بافت‌های تاریخی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، مهر افشار در کارگاه آموزشی شیوه‌های مداخله در بافت‌های فرسوده و توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی به تشریح ویژگی‌های بافت‌های فرسوده پرداخت و گفت: ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری سه ویژگی عمده و مشترک بافت‌های فرسوده هستند.

وی افزود: در مجموع در کشورمان 650 هزار هکتار از بافت‌های شهری، بافت‌های فرسوده تلقی می‌شوند.

مهر افشار با بیان اینکه بافت‌های تاریخی هسته اولیه پیدایش شهرها هستند، افزود: تهدیدهایی که در بافت‌های قدیمی به وجود می‌آید باید به فرصت تبدیل شود و خطرات احتمالی در این حوزه را کاهش دهیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: طبق برنامه پنجم توسعه باید 10 درصد از کل میزان بافت‌های فرسوده شهری را باززنده‌سازی کنیم و هویت را به این مناطق شهری باز گردانیم.

افشار با ذکر اینکه مردمان اصیل از بافت‌های تاریخی رخت بر بسته‌اند و جای خود را به مهاجران و حتی غیرایرانی‌ها داده‌اند افزود: اگر هزینه بازسازی هر هکتار را 20 میلیارد تومان برآورد کنیم، 130 هزار میلیارد تومان هزینه بازسازی بافت‌های فرسوده در کشور می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.