به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: وجود شبکه نظارتی مرکز پایش مراقبت های درمانی موجب افزایش رضایت مردم و پرسنل بیمارستان ها می شود و کاهش فاصله بین مسئولین و مردم را به همراه دارد.
دکتر شریفی افزود: کاهش مرگ و میر و مدت زمان پذیرش بیماران و استاندار کردن اعزام آن ها ، استفاده از تلکنفرانس و هماهنگی بین پزشکان از جمله مزیت های استقرار این مرکز است.
وی گفت: روزانه 1100 نفر با مرکز پایش مراقبت های درمانی پایش تماس می گیرند که 40 درصد شکایت به دلیل بحث های حرفه ای بوده است.
دکتر شریفی گفت: براساس مشاهدات دوربین مرکز پایش طی سال گذشته 22 هزارو 700 مورد بلافاصله پیگیری شده که 60 درصد آن به عدم رعایت ایمنی بیمار، 21 درصد عدم تکریم ارباب رجوع و 15 درصد به عدم رعایت حقوق و حریم بیمار مربوط بوده است.
وی گفت: در استان 27 مرکز درمانی مجهز به دوربین داریم که 19 مورد از نظر درمانی پایش می شود.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سال گذشته 3 هزار و 642 شکایت از طریق 1819 مرکز پایش از سوی مردم مطرح شده که مورد بررسی قرار گرفته و پیگیری 1 هزارو 663 مورد در دست اقدام است./س