در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز ساعت 18 روز جمعه بیستم اردیبهشت در ورزشگاه یادگار امام (ره) به مصاف تیم پرسپولیس تهران می‌رود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،تیم پرسپولیس با شکست در فینال جام حذفی و از دست دادن فرصت صعود به باشگاه‌های آسیا، با روحیه پایین در تبریز ظاهر می‌شود. خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی و استعفای یحیی گل محمدی پارامترهایی هستند که به ضرر این تیم است. پرسپولیس با برد مقابل تراکتورسازی از عنوان ششمی فراتر نخواهد رفت و تنها احتمال دارد که با عدم نتیجه‌گیری در بازی روز جمعه یک پله سقوط کرده و با مقام هفتمی به کار خود پایان بخشد.

تراکتورسازی تبریز در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که طی دو هفته اخیر دو شوک متوالی به این تیم وارد شده است. با برکنار تونی اولیویرا هدایت این تیم تا پایان فصل به حسن آذرنیا سپرده شده و با استعفای جعفری نیز قائم مقام وی به عنوان سرپرست تیم تراکتورسازی معرفی شد.

تراکتورسازی در بازی روز جمعه این فرصت را دارد تا در صورت پیروزی بر پرسپولیس و توقف سپاهان مقابل آلومینیوم به رتبه دوم جدول صعود کرده و با تکرار عنوان نایب قهرمانی سال گذشته به کار خود خاتمه بخشد.

در حال حاضر تیم تراکتورسازی تبریز با 62 امتیاز تیم سوم جدول است و تیم پرسپولیس با 50 امتیاز در جایگاه ششم قرار گرفته است. بازی رفت دو تیم در تهران با تک گل سید صالحی به سود تراکتورسازی به اتمام رسیده بود.

دو تیم تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران تاکنون 31 بار به مصاف هم رفته‌اند که 14 بار تیم پرسپولیس به برتری دست یافته، 12 بار بازی با تساوی خاتمه یافته و پنج بار تیم تراکتورسازی به پیروزی بر حریف نامدار خود رسیده است.

نخستین بازی دو تیم در 29 فروردین‌ماه 1354 در تهران برگزار شد که این بازی با سه گل به سود تیم میزبان به اتمام رسید.

نخستین پیروزی تیم تراکتورسازی در 12 آذر 1372 در ورزشگاه باغشمال تبریز به دست آمد که تیم تراکتورسازی با گل‌های حسن‌علی شیری و حبیب پاک‌نژاد تیم پرسپولیس را شکست داد. این بازی با نتیجه دو بر یک به سود تراکتور به اتمام رسید و تنها گل پرسپولیس را جمشید شاه‌محمدی به ثمر رساند.

دومین برد تراکتور‌سازی در آذر‌ماه سال 89 در ورزشگاه یادگار امام (ره) با نتیجه یک بر صفر به دست آمد. گل تراکتور‌سازی را جاسم کرار از نقطه پنالتی به ثمر رساند.

سومین برد تراکتور‌سازی در دور رفت فصل 91-90 در ورزشگاه آزادی با تک گل سیاوش اکبر‌پور حاصل شد.

چهارمین برد تراکتور‌سازی با نتیجه 4 بر 1 در اردیبهشت‌ماه سال 91 به دست آمد و بالاخره پنجمین بار نیز بار رفت دو تیم بود که با گل سید صالحی حاصل شد.

مهاجمان تیم پرسپولیس موفق به 48 بار گلزنی به تیم تراکتور‌سازی تبریز شده‌اند. در مقابل مهاجمان تیم تراکتور‌سازی نیز 31 بار دروازه تیم پرسپولیس را گشوده‌اند.

فرشاد پیوس با 9 گل زده بهترین عملکرد بین مهاجمان پرسپولیس در مقابل تراکتورسازی را داشته است.

اکبر ذوالمجیدیان، کوروش برمک، داود رستمی، فرهاد خیرخواه و فلاویو لوپز با زدن دو گل به پرسپولیس بهترین عملکرد بین مهاجمان تبریزی را دارند.بهترین نتیجه پرسپولیس مقابل تراکتورسازی پیروزی پنج بر دو در سال 78 و چهار بر یک در سال 70 است. تیم تراکتورسازی نیز سال گذشته با پیروزی 4 بر 1 بهترین برد خود را مقابل پرسپولیس جشن گرفت.

دو تیم در لیگ برتر نه بار به مصاف هم رفته‌اند که چهار پیروزی برای تیم پرسپولیس حاصل شده و یک بازی نیز با تساوی یک بر یک به اتمام رسیده و سهم تراکتورسازی نیز چهار برد است. جالب اینکه هر چهار بازی اخیر دو تیم به سود تراکتورسازی تبریز به اتمام رسیده است./س

 

برچسب ها: چشم ، امید ، تراکتورسازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.