رئيس جمهور امروز در نشست تخصصي "بررسي راهکارهاي وحدت و همگرايي جهان اسلام" امروز در ساختمان مجلس قديم برگزار شد،حضور يافت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛"محمود احمدي نژاد "در نشست تخصصي "بررسي راهکارهاي وحدت و همگرايي جهان اسلام" که ظهر امروز در ساختمان مجلس قديم برگزار شد،اظهار داشت:خيلي خوشحالم که در اين مراسم نيز عالمان بزرگواري از کشور تاريخ ساز و عزيز مصر در جمع ما هستند.
وي افزود: با توجه به تحولاتي که در مصر اتفاق افتاده و آقاي مرسي مسئوليت دولت را برعهده گرفت؛مصر اجلاس سازمان همکاري هاي اسلامي که مي بايست در دو سال قبل برگزار مي شد در سال گذشته برگزار کرد و همچنين ما نيز دعوت آنها را پذيرفتيم و در اين اجلاس مهم شرکت کرديم.
رئيس جمهور اضافه کرد:در بدو ورود به فرودگاه رئيس جمهور مصر نيز از ما استقبال گرمي داشت که در آنجا جلسه مفصلي را در مورد همکاري هاي دوجانبه درباره بخش هاي مختلف داشتيم.
رئيس دولت با تشريح برنامه سفر خود به مصر گفت:در اولين برنامه خود در آن سفر با حضور در جامعه شريف" الازهر "به عالمان، استادان و دانشجويان آن دانشگاه و همچنين به رئيس و جمعي از اساتيد آن دانشگاه عرض ارادت کرديم.
 
احمدي نژاد ادامه داد: آغاز کار ما از دانشگاه "الازهر" بود،لذا در آنجا نيز جلسات بسيار خوبي برگزار کرديم که همه شما عزيزان در آن جلسات حضور داشتيد و مشاهده کرديد گفتمان صميمي و راه گشايي داشتيم.
 
رئيس شوراي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه کشور مصر کشور دوست و برادر ما است ادامه داد:هنگامي که در آن کشور حضور داشتيم احساس ما اين بود که انگار در کشور و بين مردم خود حضور داشتيم لذا همان صفا و صميميت، عشق به پيامبر موج مي‌زد.

احمدي نژاد با اشاره به نشست تخصصي امروز اظهار داشت:نشست امروز ما براي چاره جويي درباره مسائل کشورهاي مسلمان و جامعه بشري و همچنين ايجاد راهکارهايي براي احيا و تقويت همدلي،وحدت و همراهي بين کشورهاي مسلمان است.

وي با طرح اين سوال که انسان براي چه خلق شده است گفت: انسان خلق شد براي اينکه به کمال برسد و همچنين از فرصت حيات اين دنيا استفاده کند؛ لذا انسان براي يک حيات ابدي خلق شد تا از زمين به خدا برسد.

رئيس جمهور گفت: انسان بايد در اين جهان يک زندگي سعادتمند و سرشار از صلح و امنيت و برادري و کرامت به انساني برپا کند تاکيد کرد و اتفاق مقصود اول از خلال براي تلاش مقصود دوم حاصل مي شود.

رئيس دولت همچنين با طرح اين سوال که راه و برنامه براي تحقق اين کار چه چيزي است؟ اظهار داشت: راه و برنامه اسلام است؛زيرا خداي متعال برنامه و راه را معين کرده است.

احمدي نژاد با بيان اينکه همه پيامبران الهي منادي اسلام بوده اند تاکيد کرد:همه پيامبران به انسانها اسلام را دعوت مي کردند و معلوم است که متناسب با ظرفيت بشر ،بخش و گونه اي از اسلام عرضه شده که تمام و کمال اسلام را پيامبر اسلام ،مصطفي (ص)عرضه كردند.

رئيس دولت با بيان اينکه خدا يک دين را بيشتر نفرستاده است،تصريح کرد: ماموريت ما انسانها عمل به اسلام است اما آيا تا کنون اسلام آنگونه که هست در زمين اجرا شده است؟ مسلما خير.

رئيس شوراي انقلاب فرهنگي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه حاکميت اسلام نيازمند انسانهاي همراه اسلام است،خاطر نشان کرد: معلوم است که در همه جامعه هاي بشري صدر اسلام انسانهاي همراه اسلام وجود نداشته؛ لذا مستکبران و دشمنان با استفاده از اين ظرفيت توانسته اند نفوذ خود را بر مسلمانان بيشتر کنند.

احمدي نژاد باطرح اين سوال که ماموريت ما در تحقق اين هدف والا چيست؟ اظهار داشت: ماموريت ما تلاش در راستاي استقلال اسلام در جهان است لذا اگر کسي غير از اين ماموريت را مي پندارد، اعلام کند.

رئيس شوراي انقلاب فرهنگي اسلام را برنامه کاملي براي به کمال رسيدن انسانها و رسيدن آنها به خدا دانست و تصريح کرد: موضوع بحث ما وحدت است؛لذا تمام پيامبران براي اتحاد انسانها آمده اند تا تفرقه را از بين برده و همه انسانها را حول اسلام متحد کنند و دلها را به هم نزديک کنند.

رئيس قوه مجريه با طرح اين سوال که جلسه ما براي ارائه راهکارهاي وحدت براي چيست ؟گفت:اين ارائه راهکارها براي حاکميت اسلام در جهان است؛لذا تنها راه نجات بشري حاکميت عدالت اسلام است.

رئيس جمهور با بيان اينکه هم اکنون دشمنان نقشه کشيده اند که منطقه ما را ببلعند ،گفت:چه زماني قرار است متحد شويم به نظر من بايد موضوع را تغيير دهيم؛ لذا با حفظ هدف آسانتر مي شود.
 
رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با طرح این سوال که باید برای وحدت چه کارهایی را انجام دهیم،گفت:سه عنصر در وحدت نقش کلیدی دارند که اولین و نقطه آغازین آن مبانی فکری و معرفتی است که باید یک تعریف مشترک از انسان و فلسفه خلق انسان داشته باشیم. 
 
وی افزود:نظامات اجتماعی تابع تعریف از انسان است لذا اگر به دشمنان ما نگاه کنید مشاهده خواهید کرد که آنها با تعریف مشترک از انسان و همچنین از تبلیغ آن در جهان طرفداران بسیار زیادی را برای خود جمع‌آوری کرده‌اند.
 
احمدی‌نژاد با طرح سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در کشورهای مسلمان نظام اقتصادی اسلامی و همچنین یک نظام حکومتی واحدی نداریم،اظهار داشت:تحقق نیافتن این موضوع برای این است که ما تعریف واحدی از انسان را ارائه نداده‌ایم،لذا در قدیم علما تعریفی از انسان داشته‌اند و در کتاب خود نوشته بودند که اکنون در زندگی فعلی ما حضور ندارد.  
ماموریت ما حاکمیت اسلام است
رئیس دستگاه قوه مجریه" ماموریت" را عنصر دوم برای ایجاد وحدت دانست و گفت: پس از تعریف واحد از انسان باید به فکر ماموریت خود باشیم.
 
وی با بیان اینکه ماموریت ما حاکمیت اسلام است، تاکید کرد:اسلام در دو کلمه توحید و عدالت معنا می‌شود لذا ماموریت ما ادامه ماموریت پیامبر و استقرار توحید، اندیشه توحیدی در جهان است.
 
احمدی‌نژاد افزود:توحید منشاء تمام خیرات و برکات است،لذا بدون توحید انسان و کمال معنا پیدا نمی‌کند و عدالت نیز بالاترین جلوه توحید است به شکلی که تا عدالت نباشد انسان شناخته نمی‌شود.
 
رئیس شورای انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که دایره توحید و عدالت کجاست؟گفت: توحید و عدالت شامل همه بشریت است؛لذا هر هدفی غیر از آن ما را به تفرقه خواهد کشاند.
 
وی با بیان اینکه دشمنان بشریت نگاه جهانی دارند و خود را در تراز مدیریت جهان قرار داده‌اند اضافه کرد:‌مسلمانان باید مدافع مظلومان در جهان باشند لذا ما همواره باید مدافع مردم آمریکا و اروپا همانطور که مدافع مردم آفریقا و آمریکای لاتین هستیم، باشیم.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه اشکال زمان حال ما فهم از قرآن و اسلام است، اظهار داشت:اکنون نیازمند کسی هستیم که اسلام را همانطور که پیامبر می‌فهمید و درک می‌کرد دریافت کند.
 
رئیس‌جمهور افزود:متاسفم که شیطان توانسته است حتی مومن را از وجود حبل‌الله غافل کند؛لذا این اقدام بزرگترین پیروزی شیطان است. 
 
رئیس دولت با بیان اینکه احتمال دارد پرچم وحدت را برای همه بشریت بلند کنیم، تاکید کرد: مردم اروپا، آفریقا و امریکا باید نارضایتی‌های خود را به چه کسی بگوید، لذا اگر پیامبر امروز وجود داشت برای آنها دل نمی‌سوزاند بخدا که دل می‌سوزاند. 
 
وی با بیان اینکه ما باید نگاهمان جهانی باشد،اظهار داشت:ما باید کاری کنیم که همه دنیا در مقابل عده‌ای مستکبر و ظالم که اندک هستند، برخیزند. 
 
در بین سخنان احمدی‌نژاد نیز یکی از روحانیون این مجلس از جای خود برخاست و خطاب به احمدی‌نژاد گفت: آن شخص پرچم‌دار و علم‌دار که اشاره داشتید چه کسی است، آن را معرفی کنید؟ 
 
اختری در ادامه سخنان خود گفت:‌به دلیل وجود ولایت فقیه است که اکنون اسلام جهانی شده و به لیبی،تونس و مصر ورود پیدا کرده است.
 
احمدی‌نژاد در پاسخ به وی گفت:‌خطاب من، خطاب جهانی است. دنیا باید با ادبیات انقلابی و امامی ما آشنا بشود. 
 
رئیس‌جمهور با اشاره به روابط ایران و مصر خاطرنشان کرد:به نظر من دستان شیطانی در کار بوده که روابط این دو کشور را قطع کرده بود. 
 
وی ادامه داد:ملت ایران و مصر،ملت‌هایی فرهنگ‌ساز و تاریخی هستند؛لذا اگر این دو ملت در کنار هم باشند اتفاق‌های بسیار بزرگی در جهان رخ خواهد داد. 
 
احمدی‌نژاد تاکید کرد:به برکت انقلاب و اسلام این دو ملت در کنار یکدیگر قرار گرفتند که این نکته بسیار مهمی است.
 
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:با اتحاد دو ملت ایران و مصر و تصمیم‌گیری‌های آنها در منطقه حیات رژیم صهیونیستی به خطر خواهد افتاد. 

 
برچسب ها: دولت ، احمدی نژاد ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار