معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه در دمشق، تاکید کرد تناقض گویی مقامات آمریکایی در مورد بحران سوریه نشانه سردرگمی آنهاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  خلف المفتاح در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، درباره سخنان امروز جان کری در مورد سوریه گفت: روشن است که مقامات آمریکایی در برابر بحران سوریه سردرگم شده اند و سخنان متناقضی بیان می کنند. جان کری در واقع مناسب با مکانی که در آن حضور دارد سخن می گوید.

او در مسکو یک حرف را می زند و در استانبول و دوحه موضعگیری متفاوتی دارد.

واشنگتن باید تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند. به نظر می رسد آمریکا هنوز تصمیم قطعی در مورد حمایت از راه حل سیاسی برای بحران سوریه نگرفته است و همچنان به تحولات میدانی امیدوار است.

المفتاح افزود: آمریکا از نظر راهبردی نمی خواهد نظام کنونی سوریه پیروز شود، اما روند تحولات میدانی بر خلاف خواست واشنگتن است.

مشکل آمریکا آن است که با عینک مخالفان سوریه به این بحران نگاه می کند و به همین علت تفسیر واقع بینانه ای از تحولات ندارد. سخنان امروز جان کری در سوریه هیچ ارزشی ندارد. مسایل مربوط به حاکمیت ملی سوریه، خط قرمز است و دمشق به هیچ کسی اجازه نخواهد داد از این خط قرمز عبور کند. فقط ملت سوریه می توانند در این مورد تصمیم گیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا از یک سو تلاش می کند به روسها نشان دهد که خواهان راه حل سیاسی است، اما از سوی دیگر به دنبال تقویت گروههای مسلح است. واشنگتن تلاش می کند همه طرفها را راضی نگهدارد.

آمریکا در عرصه بین المللی دیگر تنها بازیگر نیست و در کنفرانس بین المللی واشنگتن تنها تصمیم گیری نخواهد بود. در نهایت راه حل بحران باید با گفتگوهای سوری - سوری به دست آید.

این مقام سوری گفت: اروپاییها هم از یک سو به وجود گروههای تروریستی در سوریه اذعان می کنند و از سوی دیگر از ارسال سلاح برای گروههای مسلح در سوریه سخن می گویند.

می توان گفت انگلیس و فرانسه دچار «بحران اخلاقی» شده اند و اصول اخلاقی را زیر پا می گذارند. گروههای مسلح در واقع مزدوران طرفهای خارجی هستند و تحت تاثیر اراده قطر، ترکیه و آمریکا قرار دارند.
برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار