بیش از 80 درصد نیاز خوابگاه دانشجویان محقق شده و تنها 20 درصد از طریق خوابگاههای خودگردان پوشش داده می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ کیوان مرادیان، رئیس صندوق رفاه دانشجویی در جمع خبرنگاران گفت: هفته خوابگاهها یک فرصت مغتني است که دانشگاه ها تحت  این عنوان از ظرفیت  استانی خود استفاده کنند چنانچه توصیه موکد ما تشکیل  کار گروههای استانی است که شکل قانونی پیدا کرده و به دانشگاه ها ابلاغ شده است البته امیدواریم همه استانداران این ظرفیت را به کار گیرند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر مشکلاتی در زمینه خوابگاهی تصریح کرد: در بحث آموزش تقریبا کمتر از 14 درصد از جمعیت دانشجویی به دانشگاههای سراسری يا کاملا دولتی خلاصه می شود و بیش از 80 درصد نیازهای آنها هم اکنون محقق شده و تنها 20 درصد دیگر به شکل های مختلف توسط خوابگاههای خودگران پوشش داده می شود.

وی افزود: آنچه در واقع به صندوق رفاه بر می گردد و خارج از تعهدات دولتی دانشگاههای دولتی که می توانند از خدمات  آموزشی از دانشگاهها استفاده کنند.

وی در خصوص سامانه صندوق رفاه تصریح کرد: به طور متوسط در هر سال 500 تا 600 هزار نفر از دانشجویان از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی استفاده می کنند چنانچه برای هركسي تنظیم اسناد به شکل انفرادی انجام شود اصلا توجیه کارشناسی ندارد چنانچه تا این لحظه به شکل متمرکز در حال انجام این فعالیت هستیم و قطعا دانشگاه های بهتر می توانند الویت بندی کنند.

وی خاطر نشان کرد: از جمله اختیارات دانشگاه این  است به هر نفر 300 هزار تومان تسهیلات ارائه دهد البته در صندوق رفاه امکان متمرکز عمل کردن را نداریم./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار