مدیر ترویج و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از مالکیت 98 درصدی مردم در تولید محصولات کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی‌‌اصغر دادش‌پور در مراسم تجلیل از باغداران برتر و نمونه توت فرنگی در روستای صوفیانده این شهرستان با اشاره به جشنواره توت فرنگی امسال، اظهار کرد: جشنواره تولیدات بومی‌محلی سال‌هاست که در شهرهای مختلف استان در حوزه محصولات متنوع کشاورزی برگزار می‌شود.

وی، حمایت از کشاورزان را محوری‌ترین اقدام مرکز ترویج و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان دانست و افزود: بخش کشاورزی گیلان به دلیل افزایش تولیدات محلی نیازمند حمایت و توجه مسئولان مربوطه است.

مدیر ترویج و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه نگرش برپایی جشنواره تولیدات بومی‌محلی کشاورزی در سال‌های اخیر مردمی شده است، اذعان کرد: 98 درصد از تولید محصولات کشاورزی گیلان در مالکیت مردم قرار دارد.

وی با تصریح بر اینکه مسئولان استان در مسیر توسعه پایدار محصولات کشاورزی هستند، ادامه داد: علاوه بر استفاده درست از منابع، امکانات و قابلیت‌های زمینی نیز باید برای آیندگان به ارمغان گذاشته شود.

داداش‌پور، محیط زیست را سرشار از نعمت و برکات خداوند خواند که باید سلامت و پاک تحویل نسل آینده شود.

وی از مهاجرت معکوس مردم در روستاهای گیلان در طول سال‌های اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: مهاجرت مردم از شهر به روستاها نشانه محیط زیست سالم و تنوع در تولید محصولات کشاورزی در روستاهای گیلان است.

مدیر ترویج و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، توت فرنگی را یکی از انواع محصول کشاورزی در این استان برشمرد و بیان کرد: انسان نقش محوری در حوزه کشاورزی دارد که موجب توسعه پایدار این حوزه می‌شود.

وی، مردم، محیط زیست و اقتصاد را از ارکان مهم شکل‌گیری توسعه پایدار در حوزه کشاورزی دانست.

داداش‌پور با بیان اینکه امروزه تولید محصول بومی کشاورزی همراه با نگرش اقتصادی است، متذکر شد: کشاورزان برای ادامه زندگی به نوعی صرفه اقتصادی در تولید نیاز دارند.

وی با اشاره به اراضی کشاورزی صومعه‌سرا، یادآور شد: صومعه‌سرا  قطب مهم و تاثیرگذار در امر کشاورزی استان و حتی کشور است.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از 10 نفر باغدار نمونه و برتر محصول توت فرنگی در روستای صوفیانده از توابع بخش تولمات صومعه‌سرا با اهدای جوایز تجلیل شد./ج1

برچسب ها: کشاورزی ، باغدار ، نگرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.