نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: بنده توفيق مشورت با رئيس‌جمهور را نداشتم و اين که احيانا دولت نظر مثبتي را به عنوان کانديدا نسبت به من داشته باشد، خبري ندارم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، "حجت‌الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي‌فرد" امروز با حضور در وزارت کشور و در نشست خبري با خبرنگاران گفت: افتخار دارم که در طول 4 دوره در نهاد قانونگذاري و هم چنين ربع قرن در مجامع علمي و دانشگاهي و شکل گيري در نهاد ارزشمند حوزه علميه که برآمده از قرآن و اهل بيت بوده حضور و نقش داشتم.

وي اضافه کرد: بنده سه دوره افتخار نايب رئيسي مجلس شوراي اسلامي را در عرصه قانونگذاري و اشراف دقيقي را نسبت به بودجه ريزي کشور را دارم.

اين کانديداي رياست جمهوري با بيان اين که بنده همکاري و ارتباط تنگاتنگي را با صرف دهها ساعت در تدوين برنامه پنجم توسعه کشور داشته‌ام، تاکيد کرد: ما بايد با اعتقاد بر ضرورت وجود برنامه و اسناد بالا دستي نظام و نگاه به سياست‌هاي کلي مقام معظم رهبري و توجه به توسعه قانون بودجه سالانه کشور مسير حرکت را براي رسيدن به پيشرفت در عالي ترين سطح در دهه چهارم انقلاب فراهم آوريم.

ابوترابي‌فرد استفاده از ظرفيت مديريتي علما، کارشناسان و نخبگان را در کشور مهم دانست و افزود: با کنار گذاشتن نگاه‌هاي حزبي و گروهي و مبتني بر عقلانيت و اصول کلي نظام راه را براي حضور تمام اقشار در دولت فراهم آوريم.

وي با بيان اين که قواي سه گانه بايد در عالي ترين سطح تفاهم در زير چتر رهبري نظام که رهبري بر مصلحت، اخلاق و تلاش است، ادامه داد: دولت آينده بايد در مبارزه با فساد و تبعيض پيش گام باشد.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد: دولت يازدهم بايد از سرمايه گذاري‌هايي که در پايه‌هاي کشور در طول چند سال اخير صورت گرفته بهترين استفاده را ببرند و براي کشور نيز ثروت ايجاد کنند.

نايب رئيس اول مجلس با اشاره به توليدکنندگان و اصناف کشور گفت: با توجه به ارتباطي که با توليدکنندگان داريم اکنون چالش‌هاي بسياري در مقابل اين بخش‌ها قرار دارد که بايد در دولت بعدي برطرف شود.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوالي درباره اينکه آيا شما مامور پخش حکم رهبري درخصوص عزل اسفنديار رحيم مشايي در معاون اولي احمدي‌نژاد بوديد؟ گفت: بنده با نظر رهبر معظم انقلاب براي تبيين نامه‌اي که رهبري در زمان اجرا ارسال داشته‌اند ماموريت اجراي اين مهم را يافته‌ام.

ابوترابي‌فرد درباره ثبت‌نام ساير اعضاي ائتلاف اکثريت، ظهار داشت: در ائتلاف اکثريت همان طوري که از سوي دبير ائتلاف اعلام کرد بنده به عنوان کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري براي حضور در وزارت کشور برگزيده شدم.

وي اضافه کرد: همکاران و دوستان در ائتلاف 3+2 در مجموع ارزيابي‌ها و نتايج نظرسنجي‌ها که از برخي پايگاه‌ها انجام شده بود بنده را به عنوان منتخب برگزيدند.

نايب رئيس اول مجلس در پاسخ به اين سوال که نظرشما در خصوص حصرخانگي ميرحسين موسوي و کروبي چيست گفت: بنده نگاهم به مسائل کشور نگاه روشني است.

وي ادامه داد: زماني چهره‌هاي راديکالي بودند که نظرات متفاوتي داشتند لذا اميدوارم بتوانيم با الهام گرفتن از نگاه رهبر معظم انقلاب موجب ارتقاي وحدت ملي شويم.

ابوترابي‌فرد در پاسخ به اين سوال که اعلام شده شما با آقاي احمدي‌نژاد براي حضور در انتخابات مشورت کرده‌ايد و احتمالا شما کانديداي دولت خواهيد بود گفت: بنده توفيق مشورت با رئيس‌جمهور را نداشتم و اين که احيانا دولت نظر مثبتي را به عنوان کانديدا نسبت به من داشته باشد خبري ندارم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار