نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ضرورت فرهنگ‌سازی برای روی آوردن به مشاغل مهارتی و صنایع متناسب با اقلیم منطقه را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری‌بنه خلخال دیروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه صنایع دستی و مشاغل مهارتی در کوثر افزود: با توجه به اینکه می‌توان با هزینه و اعتبار کمتر به ایجاد اشتغال و تولید اقدام کرد، نبود بستر مناسب و عدم فرهنگ‌سازی کافی از طرف مسئولان سبب شده تا صنایع کوچک مغفول بماند.

وی گفت: صنایع کوچکی کهمی‌تواند هم در عمران و هم آبادانی روستاها تأثیرگذار باشد و بستر تولید و اشتغال را شایسته و بهتر فراهم آورد.

رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مشاغلی همچون پرورش آبزیان، پرورش محصولات گلخانه‌ای، قارچ و‌ تولید کود از فضولات حیوانی به سرمایه‌گذاری کلان نیاز ندارد و اقلیم خلخال و کوثر نیز برای چنین صنایعی مناسب است مسئولان و متولیان دو شهرستان خلخال و کوثر باید یکی از اولویت‌های برنامه‌های سالانه خود را ترغیب مردم به چنین کارهایی بکنند.

جعفری‌بنه خلخال همچنین یادآور شد: ‌ضرورت دارد فرهنگ‌سازی با اهداف گرایش بیشتر مردم به مشاغل مهارتی و صنایع دستی متناسب با اقلیم منطقه فراهم بیاید تا یک حرکت خوداشتغالی خوبی را شاهد باشیم.

وی افزود: ‌در صورت مجوزهای لازم نیز با تسهیل‌گری لازم و کافی باید گام‌های جدی را برداریم و دیگر نباید منتظر بود فردی به نیت انجام کاری مراجعه کند و سپس با بروکراسی‌های زاید و غیر ضرور اداری آنها را نیز فراری دهیم.

جعفری‌بنه خلخال همچنین گفت: ‌وظیفه همه ما است که به دنبال جوانان علاقمند و سرمایه‌گذاران برویم و دست آنها را بگیریم.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: چنین صنایعی با توجه به اینکه هزینه هنگفتی نیاز ندارد و با اعتبار مناسبی قابل راه‌اندازی است، هدف‌گذاری مسئولان برای اجرایی شدن این خواسته مورد درخواست ما است/س 

برچسب ها: اردبیل ، مشاغل ، مهرتی ، وصنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.