عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افسردگی یکی از بیماری‌های رایج جامعه امروز بشری است و بعد از بیماری های قلبی و جسمی، بیشترین بار بیماری و ناتوانی را برای فرد به ارمغان می‌آورد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مجید صادقی اظهار داشت: افسردگی با خلق افسرده، احساس ناامیدی و غمگینی، کمبود انرژی، لذت‌نبردن از زندگی، اشکال در خواب، اختلال در اشتها، افت عملکرد، اشکال در تمرکز و دردهای جسمانی، خودش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: ابتلا به افسردگی، محدوده سنی خاصی ندارد و افسردگی ممكن است از دوران کودکی تا پایان عمر اتفاق بیافتد.
این متخصص روان‌پزشکی ادامه داد: حدود 20 تا 25درصد جمعیت زنان و 10 تا 12درصد جمعیت آقایان، مبتلا به افسردگی‌اند و افسردگی در زنان دو برابر مردان شایع است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: ابتلا به افسردگی در زنان به دلایل هورمونی، فیزیولوژیکی، عوامل اجتماعی،محیطی و روان‌شناختی بیشتر است؛ از طرفی زنان به دلیل محرومیت‌های اجتماعی،اقتصادی یا وابستگی‌های عاطفی، بیشتر افسرده می‌شوند و چون نمی‌توانند احساسات خود را به صورت پرخاشگری بیرون بریزند، احساسات را درون خود نگه می‌دارند و افسردگی در آن‌ها بیشتر از مردان شایع است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: افسردگی می‌تواند به صورت علائم جسمی بروز پیدا کند، یعنی فرد احساس سردرد یا خستگی، بی‌اشتهایی یا علائم روانی مثل بی‌میلی به کار، بی‌میلی به زندگی و لذت نبردن از زندگی را داشته باشد.
صادقی ادامه داد: اگر این علائم بیش از دو هفته طول بکشد، باید به روان‌پزشک ‌مراجعه کرد تا دارودرمانی و روان‌درمانی انجام پذیرد، چرا که افسردگی درمان‌شدني است/س


برچسب ها: افسردگی ، خانم ها ، آقایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.