رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: حدود 300 گونه گیاهی و 252 گونه حیوانی در زیستگاه‌های شهرستان نهبندان وجود دارد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمد‌کاظم اظهار داشت: با توجه به اینکه اطلاع‌ دقیقی در مورد تعداد گونه‌های جانوری و گیاهی وجود ندارد در حدود 300 گونه گیاهی و 252 گونه حیوانی در زیستگاه‌های این شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: از 252 گونه جانوری حدود 50 گونه پستاندار، 150 گونه پرنده، 50 گونه خزنده و دو گونه از دوزیستان در زیستگاه‌های شهرستان نهبندان زندگی می‌کنند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان با بیان اینکه در این شهرستان یک پاسگاه محیط‌بانی وجود دارد، ابراز داشت: این پاسگاه در منطقه پناهگاه حیات‌وحش تالاب کجی نمکزار احداث شده است.

شکرگزار متذکر شد: به سایر مناطق حوزه شهرستان هم گروه‌های گشت سیار محیط‌بانی اعزام می‌شوند تا از تخلفات زیست‌محیطی جلوگیری کنند.

وی از وجود سه منطقه که زیر نظر مدیریت سازمان محیط زیست شهرستان نهبندان است خبر داد و افزود: این مناطق شامل پناهگاه حیات‌وحش تالاب کجی نمکزار با وسعت 22 هزار و 765 هکتار، منطقه شکار ممنوع جیک و زیدر با وسعت 42 هزار هکتار و منطقه شکار و تیراندازی ممنوع مرزی با وسعت 45 هزار و 90 هکتار است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه در سال جاری با دو مورد تخلف برخورد شده، تصریح کرد: یک مورد تخلف شکار یک راس کل وحشی بوده که در این زمینه چهار نفر متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده و پرونده در حال پیگیری است.

شکرگزار خاطرنشان کرد: یک تخلف دیگر شروع به کار شکار بوده که در این مورد برخورد لازم صورت گرفته است.

وی از گونه‌های در حال انقراض در محیط زیست شهرستان نهبندان خبر داد و متذکر شد: از پستانداران در حال انقراض می‌توان به گربه شنی، گربه پالاس، گربه وحشی، کاراکال، روباه شنی و از پرندگان می‌توان به زاغ‌بور، شاهین، بحری، هوبره و بعضی از پرندگان وحشی دیگر اشاره کرد./س

برچسب ها: گونه ، گیاهی ، جانوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.