پليس آمريکا هفت نفر را در ارتباط با يک شبکه جهاني سرقت ميليوني از عابربانک ها بازداشت کرد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  از خبرگزاري فرانسه، اعضاي اين شبکه با نفوذ و هک شبکه هاي اينترنتي بانک هاي بزرگ و دسترسي به رمز کارت مشتريان اقدام به برداشت 45 ميليون دلار از حساب آنها کرده بودند.
اين افراد در شهر نيويورک بازداشت شدند. "داگ جانسون" از اتحاديه بانکداران آمريکايي گفت: آنها تنها به فکر خارج کردن نقدينگي از دستگاههاي خودپرداز بوده اند و تنها از يک عمليات استفاده کرده اند و سپس پول را به حسابي ديگر براي برداشت هاي بعدي منتقل مي کرده اند. 
وي افزود:سيستم به درستي کار نکرده است زيرا بعضي از بانک ها در خارج از آمريکا قرار داشته اند و سارقان در پايان روز تلاش کرده اند که اين پول رابه بانک هاي داخل آمريکا انتقال دهند.  
وي در پايان گفت:پيشرفت اين افراد قابل پيش بيني بود زيرا سارقان اينترنتي روز به روز به شگرد هاي جديد براي سرقت دسترسي پيدا مي کنند.  
"لي واينر" معاون ارشد شرکت راپيد آمريکا هم گفت:هکر ها فهرستي از کارت هاي اعتباري مستر کارد افراد را از يک منبع ناشناس به دست آورده اند. آنگاه آنها به پردازشگر يک بانک هندي که مسئول اين کارت ها بوده است، نفوذ و مقادير زيادي پول را از حساب مشتريان برداشت کرده اند.آنها سپس اطلاعات نقدينگي مشتريان را بين خود براي برداشت از عابربانک ها توزيع کرده اند. 
وي افزود:به نظر مي رسد از حساب مسترکارت ها در مناطق شلوغ و پرجمعيت برداشت شده است.آنچه که ما نمي دانيم اين است که دقيقا چه تعداد از افراد در اين سرقت دست داشته اند که اين نشان دهنده وسعت سرقت و جهاني بودن آن است که از آمريکا تا ژاپن و آسيا را در بر مي گرفته است.  
وي در پايان گفت: ميزان نقدينگي در تمامي شبکه هاي مالي توزيع شده است و اين پردازشگر بانک هاست که مسئول ارائه نقدينگي به افراد است./ف
برچسب ها: سارق ، عابر ، بانک ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار