علي اسماعيلي گفت: دفتر بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب را در حالی به پایان می بریم که خیل عاشقان بی قرار کتاب از اقصا نقاط کشور با حضور میلیونی خود همچنان به این ضیافت پرشکوه علم و ادب می پیوندد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران، علی اسماعیلی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در جریان برگزاری مراسم اختتامیه این نمایشگاه فرخنده روز ولادت اسوه دانش و فرزانگی حضرت محمدباقر(ع) را که نور حکمت و هدایت است روشنی بخش سرشت و سرنوشت، پیشاپیش تبریک و تهنیت عرض نموده، خداوند جلیل و جمیل را از صمیم قلب و بی نهایت سپاس می گذارم که طلیعه نمایشگاه بین المللی کتاب با ولادت با سعادت فخر عالم و امکان صدیقه صغری(س) و حسن ختام آن با میلاد مسعود شکافنده علوم و معارف باقرالعلوم (ع) همزمان شد.
از خداوند علی و اعلا می خواهم که جانهای عطشناک ما را از زلال معارف ناب اهل بیت (ع) سیراب فرماید.
اسماعیلی افزود: بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب را در حالی به پایان می بریم که خیل عاشقان بی قرار کتاب از اقصی نقاط کشور با حضور میلیونی خود همچنان به این ضیافت پرشکوه علم و ادب و فرهنگ می پیوندند و از این چشمه سار جوشان دانایی طراوت و روشنی می جویند.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب نه تنها نکوداشت کتاب و کتابخوانی و نه فقط برترین جشن دانایی و مهم ترین و بزرگترین رویداد فرهنگی مطلوب کشور است ادامه داد: پس از بیست و شش دوره برگزاری این نمایشگاه امروز به راست قامتی سرو خود به سنتی فرهنگی میراث معنوی و دست آوردی متعلق به همه ایرانیان و بلکه کتاب خوانان جهان مبدل شده است.
وی اظهار داشت: نمایشگاه کتاب آینه ای روشن و بی زنگار در پیش روی فرهنگ مکتوب و مکتوبات فرهنگی ما و نیز فرصتی ذی قیمت برای تجلیل و تکریم پدید آورندگان کتاب، ‌رقابت سالم، ‌تعاملات صنفی ناشران، نیازمندی مخاطبان، توجه به جلوه های بصری، زیبایی شناسی کتاب و در یک کلام تلاش برای تقویت حضور همیشگی کتاب در متن زندگی است.
رئیس بیست و ششمین نمایشگا بین المللی کتاب در ادامه نمایشگاه کتاب را جلوه ای از نهضت همگانی و توقف ناپذیر کتابخوانی و مطالعه مفید در جامعه دانست و گفت: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت پیشبرد و پویایی آن تأکید فرمودند از این رو همچنان که بیست و ششمین تجربه برپایی این اقتدار فرهنگی نظام را به پایان می بریم بار مسئولیت و تکلیفی سنگین را بر دوش نهادیم زیرا مردم مؤمن، ولایت مدار و فرهنگ دوست ما از اقصی نقاط و از همه اقشار، طبقات و گروه های سنی در این نمایشگاه عشق و شور وصف ناپذیر خود را به کتاب نشان دادند و از هم اکنون بر ما که با تمام وجود به سراغ آنان برویم و خواسته و نیازهای آنان را در حوزه مکتوب پاسخ گوییم.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه پایان جشن کتاب آغاز تجدید عهد اهالی قلم، خانواده چاپ و نشر رسانه ها و مطبوعات و خبرگزاری ها و مسئولان کشور در پیشبرد نهضت کتاب و کتابخوانی است اظهار داشت: نهضتی که رکن وثیق احیای تمدن اسلامی و مسیر میل به پیشرفت،‌ عدالت، معنویت استقلال و خودباوری ملت بزرگ ما تحقق چنین آرمان والای دینی و ملی در گرو احتمام مسئولان دستگاه ها، نهادها و یکایک اهالی فرهنگ است.
وی افزود: همه باید بکوشیم تا دغدغه ها و دلالتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره رشد کتاب و کتابخوانی و تناسب بین حضور وصف ناپذیر و افزایش میزان مطالعه را به شایستگی پاسخ گوییم.
حمایت از اقتصاد چاپ و نشر تنوع بخشی به بازار کتاب، خلق آثار بی بدیل به ویژه در حوزه معارف اهل بیت و دفاع مقدس مبتنی بر نیازهای روز مخاطب، بهبود معیشت و درک منزلت اهل قلم، تبلیغ و اطلاع رسانی کتاب خود در رسانه ها، تغییر جهت نظام آموزشی از حافظه محوری به جستجو در منابع غنی و اصیل اسلامی و سرانجام تبدیل کتابخانه ها و کتاب فروشی ها به میعادگاه محبوب نسل جوان جز از طریق همدلی و هم اندیشی دستگاه های گوناگون و همتی بلند ممکن نیست.
وی خاطر نشان کرد: باشد که حاصل این همراهی و هم افزایی هر روز کتاب های غنی تر و سازنده تر و مخاطبانی پویاتر و ژرف اندیش تر از دیروز باشد.
در پایان سر به آستان حضرت دوست می ساییم و این نمایش حضور را ارج نهاده و از یکایک عزیزان، همکاران، سازمانها، نهاده، دستگاه های اجرایی که در برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب از سر صدق و تلاشی وصف ناپذیر و شبانه روزی محیطی امن و آرام و پر از شور و شعور به روی اهالی فرهنگ و هنر گشوده اند از هویدای جان تشکر و قدردانی می نماییم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار