كانديداي مورد حمايت جبهه پايداري گفت: يکي از آفت‌هايي که دولت‌ها به آن دچار شده‌اند، نگاه حزبي به کابينه است که باعث شده افراد کارکردشان را در کابينه از دست دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "کامران باقري‌لنکراني" در نشستي که صبح امروز به دعوت بسيج دانشجويي در دانشگاه آزاد اسلامشهر برگزار شد، گفت: افرادي که مي‌گويند چند صد نفر در تدوين برنامه به آن‌ها کمک کرده‌اند، چرا تيم برنامه‌ريزي‌شان را معرفي نمي‌کنند؟
 
وي ادامه داد: با معرفي اين تيم‌ها مي‌توان پي برد که آيا همان گروهي که براي دولت‌هاي کارگزاران و اصلاحات برنامه‌ريزي کرده بودند، براي اينها نيز برنامه‌ريزي کرده‌اند يا خير؟
 
کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، افزود: تمام دنيا منحصر به آمريکاي شمالي و اروپاي غربي نيست و به لحاظ عقلي هم نبايد در برابر کسي که زياده‌خواهي مي‌کند، کرنش کرد.
 
باقري‌لنکراني تصريح کرد: برخي پيشرفت‌ها را در احداث پل، خيابان و امور شهري خلاصه مي‌کنند. اگر مدل رشد اقتصادي که برخي‌ها مطرح مي‌کنند منجر به افزايش فاصله طبقاتي در جامعه شود، مدل خوبي را ارائه نداده‌اند.
 
وي اظهار داشت: با توجه به اينکه بيش از 10 ميليون فارغ‌التحصيل دانشگاهي در کشور وجود دارد و فضاي کسب و کار آمادگي جذب آن‌ها را ندارد، بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي کرد که فضاي اشتغال در کشور توانايي جذب فارغ التحصيلان دانشگاهي را داشته باشد.
 
کانديداي مورد حمايت جبهه پايداري، گفت: در انتخابات پيش‌رو با توجه به تشابه حرف‌ها، بايد به ريشه‌هاي گفتماني افراد توجه کرد و عميق‌تر از حرف‌ها به عملکردها و ريشه‌ها نگاه کرد.
 
وي افزود: در دولت نهم و دهم اتفاقات خوبي از جمله حضور قوه مجريه در مناطق محروم و خارج از مرکز رخ داد که قابل قياس با دولت‌هاي قبلي نيست.
 
باقري‌لنکراني در نقد به دولت دهم گفت: نقدي که ما به اين دولت داريم، اين است که روي اصولي که در شروع دولت بر آن پافشاري مي‌کردند، غفلت صورت گرفته است، همينطور در حفظ ارزش‌هايي که به خاطر آن از مردم راي گرفتند، هيچ پايداري نشده است.
 
وي ادامه داد: جريان حاشيه‌ساز دولت نيز از ديگر نقدهاي ما به دولت دهم است.
 
کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، گفت: براساس تفکر ديني و براساس منشوري که اميرالمومنين به مالک اشتر فرمودند، مسئولين بايد نقدپذير باشند و ما در هيچ کدام از مباني ديني نداريم که مسئولين در اطراف خود خط قرمز داشته باشند.
 
باقري‌لنکراني افزود: يکي از مسئولين اجرايي گفته بود كه خط قرمز من نزديکان من هستند حرف درست و خوبي نيست.
 
کانديداي مورد حمايت جبهه پايداري تصريح کرد: اينکه عده‌اي مي‌گويند اگر رئيس دولت شوند، سازمان مديريت را احيا مي‌کنند، حاکي از عدم شفافيت و آدرس غلط دادن به مخاطب است.
 
وي اظهار داشت: براي تقويت دولت يازدهم، شبکه نخبگاني را طراحي خواهم کرد تا پشتوانه تصميم گيري‌هاي دولت باشند.
 
باقري‌لنکراني افزود: يکي از آفت‌هايي که دولت‌ها به آن دچار شده‌اند، نگاه حزبي به کابينه است که باعث شده افراد کارکردشان را در کابينه از دست دهند.
 
وي ادامه داد: اگر قرار باشد افراد به دليل انتصاب به گروه‌ها و بنابر سفارش‌هاي آن‌ها در کابينه‌اي قرار گيرند، اين کابينه به شرکت سهامي تبديل شده و کارکردي نخواهد داشت.
 
کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره مشايي گفت: زماني که وي به عنوان معاون اول معرفي شد، به همراه تعدادي از وزرا نامه‌اي به رهبري نوشتيم که در جلسه‌اي که مشايي معاون باشد، شرکت نخواهيم کرد و اين نامه را خود بنده نوشته بودم.
 
باقري لنکراني در پايان درباره مسئله مذاکره با آمريکا، خاطرنشان کرد: در شرايطي که آمريکا بخواهد با ما دشمني کند و سياست‌هاي قبلي را ادامه دهد، امكان هيچ مذاکره‌اي وجود ندارد، مگر اينکه دست از اين خصومت برداشته و ايران را به عنوان کشوري مقتدر به رسميت بشناسد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار