عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در حالي كه كشورهاي غربي همواره با پول‌هاي بادآورده قطر و عربستان به معارضين، كه يكي از حاميان اصلي تروريست‌ها به‌شمار مي‌روند، اما انگشت اتهام را به سمت جمهوري اسلامي ايران و سوريه نشانه گرفته شده است.

"احمد شوهاني" نماينده ايلام، شيروان، چرداول، ايوان و مهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واكنش به اظهارات وزير خارجه فرانسه مبني براينكه "پرونده هسته‌اي ايران با بحران سوريه در ارتباط است"، گفت: هيچ‌گونه ارتباط منطقي و عقلاني ميان پرونده هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران و بحران سوريه وجود ندارد.
 
وي در ادامه افزود: ايران خواستار حل بحران سوريه از طريق راه‌حل‌هاي سياسي و مسالمت آميز بوده و همچنين به اين مهم تاكيد دارد كه اگر قرار است تغييري در سوريه اتفاق بيفتد بايد ارام و بدون دخالت بيگانگان صورت گيرد.
 
نماينده ايلام با اشاره به كمك‌هاي غرب و كشورهاي مرتجع عربي از معارضين سوري، تصريح كرد: در حالي كه كشورهاي غربي همواره  با پول‌هاي بادآورده قطر و عربستان به معارضين كه يكي از حاميان اصلي تروريست‌ها به‌شمار مي‌روند، اما انگشت اتهام را به سمت جمهوري اسلامي ايران و سوريه نشانه گرفته شده است.
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي خانه ملت در پايان خاطر نشان كرد:  مقابله ارتش سوريه با معارضين سوري آنها را روز به روز ضعيف‌تر كرده بنابراين غرب تنها به‌دنبال راهي است تا از دامي كه در آن گرفتار شده نجات يابد.
 
گفتني است: وزیر خارجه فرانسه اظهار كرده است كه در صورتی که جامعه بین الملل نتواند تحرک پرقدرت ایران برای حمایت از نیروهای بشار اسد در سوریه را متوقف کند در این صورت چه سرنوشتی برای آینده ما در تضمین عدم دسترسی ایران به سلاح هسته ای به وجود می آید؟
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار