مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در 50 هزار هکتار از اراضی جنگلی، مرتعی و درختچه ای شهرستان محلات موجب حفظ مراتع پایه و اشتغال مولد می شود

 یوسفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: تفاهم نامه سه جانبه طرح ترسیب کربن در شهرستان محلات 15 اردیبهشت امسال با حضور نماینده دفتر توسعه و عمران زیست محیطی سازمان ملل (UNDP)، وزارتخانه های امورخارجه و کشور (به نمایندگی استانداری مرکزی) امضا شد.
وی اظهار کرد: این تفاهم نامه بین المللی مربوط به هشت روستای شهرستان محلات است که قرار است با استفاده از توانمندی مردمی، برنامه تقویت و احیای پوشش گیاهی آسیب دیده، کاهش وابستگی بهره برداران کشاورزی به پوشش گیاهی و تعریف شغل های جانبی برای دامداران این اراضی دنبال شود.
یوسفی اضافه کرد: استانداری مرکزی در قالب این تفاهم نامه تخصیص 15 میلیارد ریال را متقبل شده و سازمان ملل نیزپرداخت 80 هزار دلار برای مطالعات ترسیب کربن در چهار استان مرکزی، سمنان، بوشهر و البرز را متعهد شده است.
وی ادامه داد: برنامه های ترویجی و آموزشی ترسیب کربن از سال گذشته در استان مرکزی آغاز شده و تاکنون 45 کارگاه توجیهی و آموزشی در این زمینه برگزار شده است.
مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی بیان کرد: 12 گروه محلی و منطقه ای برای پیگیری برنامه های طرح بین المللی ترسیب کربن در محلات تشکیل شده و قرار است تسهیلات بانکی با همکاری گروه های محلی برای توسعه مشاغل خانگی این روستاها پیگیری شود.
یوسفی خاطرنشان کرد: از یکهزار و 200 گونه گیاهی مرتعی و جنگلی استان 207 گونه دارویی است و برآورد می شود از 48 تیپ گیاهی استان طیف وسیعی در شهرستان محلات باشد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی هفتمین استان پایلوت برای اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن است گفت: درصورت موفقیت این طرح در محلات آمادگی تعمیم آن به دو میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی استان وجود دارد./س
برچسب ها: مرتع ، محلات ، ترسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.