شهردار شیراز با بیان اینکه آماده واگذاری زمین در اطراف شیراز برای راه اندازی باغ‌های گل و گیاه هستیم، از افتتاح بزرگترین بازارچه گل و گیاه این شهر تا شش ماه آینده خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، علیرضا پاک‌فطرت در بازدید از باغ گل لوتوس در شهرستان مرودشت، اظهار داشت: بسیاری از باغ‌هایی که در اختیار شهرداری شیراز قرار دارد ظرفیت تولید گل و گیاه را دارند که مدیران این حوزه باید بر اجرای این کار اهتمام بیشتری داشته باشند.

شهردار شیراز با اشاره به این که احداث بازارچه گل و گیاه در کنار پارک بعثت شیراز نیاز به سازه سنگین ندارد، ابراز امیدواری کرد که این بازارچه تا شش ماه آینده افتتاح شود.

وی با تأکید بر اینکه در کنار پروژه‌های عمرانی باید توجه خاصی به فضای سبز و پرورش گل و گیاه داشته باشیم، افزود: مردم شیراز، مردمی فرهنگ‌دوست و اهل ادب هستند و برای گل و گیاه اهمیت و ارزش خاصی قایل می‌شوند و گل را نشانه عشق و محبت می‌دانند.

وی با اشاره به این که شیراز از دیرباز به شهر گل معروف است، گفت: زمانی که ضد فرهنگ در میان مردم رونق یابد مهاجران آن شهر نیز از افراد بی‌فرهنگ می‌شوند و زمانی که فرهنگ و ادب و مهربانی در میان مردم رونق پیدا کند، بی‌تردید مهاجران با فرهنگ و با ادب خواهیم داشت، بنابراین شهر شیراز با داشتن علما و بزرگانی مانند حافظ و سعدی، شهر با فرهنگی بوده که پذیرای بزرگانی از جمله خواجوی کرمانی و... شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تنها شکل ظاهری گل در شیراز مورد توجه قرار نگرفته، بلکه به کل ویژگی‌ها و خصوصیات گل، توسط شاعران و هنرمندان پرداخته شده است./ب

برچسب ها: بازارچه ، گل ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.