مسوول ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان مرزی مهران گفت: بارندگی های هفته گذشته بیش از 170 میلیارد ریال به حوزه زیربنایی این شهرستان مرزی آسیب وارد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ايلام؛ حجت اله نصیری پور دیروز در نشست ستاد بحران مهران اظهار کرد: بارندگی هایهفته گذشته این شهرستان زیان های بسیاری بر جای گذاشت.
وی افزود: بر اثر بارش باران، بیشترین زیان متوجه بخش کشاورزی شد و از 170 میلیارد ریال خسارت وارده به شهرستان، 140 میلیارد ریال سهم بخش دام و طیور و زراعت و باغبانی است.
مسوول ستاد حوادث غیر مترقبه  شهرستان مرزی مهران بیان کرد: بارندگی ها باعث نابودی راه های روستایی و وارد آمدن خسارت های فراوان به مکان های شهری و روستایی و همچنین تاسیسات زیربنایی شهرستان شد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری مهران نیز در این نشست با بیان این که میزان بارش فروردین این شهرستان 170 میلی متر بوده است، گفت: حجم و میزان بارندگی ها در این وقت از سال بی سابقه بوده است.
حسین نظری ادامه داد: بارش های بهاری در فصل برداشت غلات باعث آسیب هایی همچون خوابیدگی، کپک و جوانه زنی مزارع گندم و نابودی مزارع صیفی مهران شده است.
وی اضافه کرد: در پی بارندگی های هفته گذشته افزون بر این که تاسیسات شهری و روستایی آسیب دیدند، راه های ارتباطی روستاها هم قطع شده بود.
شهرستان مرزی مهران پس از دهلران دومین قطب تولید غلات استان ایلام است./س

 

برچسب ها: بارندگی ، خسارت ، مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.