در پي ورود ناوگاني از کشتي هاي نيروي دريايي آمريکا با هدايت ناو هواپيمابر نيميتس به آب هاي کره جنوبي ، به منظور برگزاري رزمايش هاي مشترک ، کره شمالي روز يکشنبه اين اقدام را محکوم و آن را "اقدامي جدي و تحريک آميز" توصيف کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري  فرانسه ، اين ناوگان علاوه بر ناو نيميتس که شصت و چهار هواپيما را با خود حمل مي کند ، شامل چند ناوشکن و کشتي هاي گشت زني نيز مي شود که در روزهاي آينده در رزمايش مشترک آمريکا و کره جنوبي شرکت خواهند داشت. اين در حالي است که از پايان تمرين هاي نظامي مشترک سالانه آمريکا و کره جنوبي که خشم پيونگ يانگ را برانگيخت ، حدود دو هفته مي گذرد.
 کميته وحدت مسالمت آميز کره در کره شمالي ، که مسئوليت امور دو کره را بر عهده دارد ، اين اقدام را  اقدام تحريک آميزي توصيف کرد که ممکن است تنش ها را در اين شبه جزيره شديدتر کند.
اين کميته افزود اين رزمايش هاي دريايي مشترک که در آن تجهيزات پيشرفته اي شامل ناوهاي هواپيمابر هسته اي به کار گرفته شده است ، قدرت نمايي بيهوده اي است و نشان مي دهد تمايل آنها براي حمله به کره شمالي به سطحي غيرمسئولانه رسيده است.
کره جنوبي و آمريکا ، 30 آوريل رزمايش هاي مشترک خود را به پايان رساندند. ارتش کره جنوبي و حدود يک سوم از 28 هزار و 500 نظامي آمريکايي حاضر در اين کشور ، به مدت دو ماه در اين تمرين هاي نظامي مشارکت داشتند.
پيونگ يانگ اين رزمايش هاي سالانه را که به منزله اشغال خاک خود توسط کره جنوبي تحت حمايت آمريکا مي داند ، محکوم کرده بود.
پرتاب موفقيت آميز يک موشک از سوي کره شمالي در دسامبر گذشته ( سئول و متحدانش مدعي شدند اين موشک ، يک موشک بالستيک بوده است) و پس از آن انجام سومين آزمايش هسته اي پيونگ يانگ در ماه فوريه و در پي آن ، تصويب تحريم هاي جديد شوراي امنيت سازمان ملل عليه کره شمالي ، از عواملي هستند که موجب افزايش تنش ها در اين شبه جزيره شد.
در ادامه پيونگ يانگ تهديد به حمله و جنگ هسته اي کرد و سکوهاي پرتاب موشک هاي با بردهاي قابل تغيير را در طول سواحل خود مستقر کرد.









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار